![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Har ett litet problem på Smålandsbanan t. ex, vill kunna genomföra möten med AI-förare och "mig själv" t. ex då i Äng, problemet är att om det är stopp mot Forserum t. ex och det står ett tåg på spår 2 (det mörkgröna) och ska möta mitt tåg från Forserum mot Nässjö som bara passerar på det bruna. Då stannar det mötande (med AI-föraren) vid utfartssignalen 50 mot Forserum så man själv får stopp i signalen eller kör på det.
Går det inte att få så det istället stannar vid "växelutfartssignal" 31 mot Forserum så det blir ett möte utan att behöva sätta ut Trackmarks etc..? Alltså mitt tåg mot Nässjö ska möta ett tåg från Nässjö i Äng, istället för att stanna vid "växelutfartssignal" 31 så kör AI-föraren till utfartssignal 50 mot Forserum till, så det blir stopp för mig från Forserum mot Nässjö. Bifogar en bild "från Äng", målad i Paint, men va sjutton.. ![]() ![]()
M.V.H Tobias år 2014! ------------------------ Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage. http://tobbebilder.from.eksjo.com/ Senast redigerad av vfp420b den 2006-08-20 klockan 23:17. |
![]() |
![]() |