![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej. Det verkar finnas ett litet intresse för att leka med Iportal om man läser på tråden 'online'. Där skrev jag också någonting om att dela upp en linje mellan oilka tågklarerare. Jag tänkte utveckla det lite:
http://svttl.pursche.se/Swedish_Razorback.pdf På länken finns det en karta över Razorback Classic. Den kan ni se om ni har installerat Acrobat reader som är gratis. Kartan har jag gjort i nya TrainzMap och detta lilla program är mer än väl ett skäl till att uppdatera trainz 2006 till SP1. Underbart och mer kraftfullt än det ser ut vid första anblicken. Razorback classic är en stor bana. Den är över 70 mil lång från norr till söder. Det finns mer fabriker och stationer än vad en enda människa klarar av att ta hand om Det finns dubbelspår, enkelspår, spår med el och spår utan el. Det vi kan göra är att dela upp rutten i olika delar genom att kapa spåren på strategiska platser och sätta dit en Iportal istället. Mitt förslag, enligt länken ovan, är att dela upp den i 5 olika delar. Jag har valt att kalla dom för North, East, South, West och Central dispatcher vilket skulle göra att vi behöver 5 olika personer för att köra banan. Vill fler vara med så kan man lätt sätta på Iportals i ändarna på spåren och andra kan då använda sina egna personliga spår. Varje person är ansvarig för sitt eget område och får räkna ut hur mycket av olika laster/personer som behövs fraktas dit eller därifrån. Man får sedan komma överens om vilka andra som behöver tågen. På detta sätt kan vi få en riktigt intressant trafik. Till att börja med så vill vi ju bara få igång en trafik mellan våra olika områden. När allt fungerar kan man tänka sig att köra olika scenarion etc etc. Själv så håller jag på med South Dispatcher. Jag har sparat rutten som Razorback South och tagit bort alla bord som jag inte behöver så att det går fortare att starta upp. Någon som är intresserad?
M v h /Pursche Senast redigerad av Pursche den 2006-06-25 klockan 16:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Jag hakar på direkt.
Har tagit north dispather..... vilken har hamn och container och stora person stationer, vilket innebär att all gods i mängd är av intresse. Heter mindion i spelet |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
jag ska med vara med =)
melin1971 i spelet jag kan börja jobba på central klart...blir en av den mest trafikerade delen =) alla ska igenom central . men men..blir 3 iportal vad jag kan se i al lfall. till north. West och East. och south =) Senast redigerad av Joel den 2006-07-04 klockan 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Det finns en karta utav version 6 här http://www.razorbackrailway.com/tlr2...6schematic.pdf. Ser ut att vara samma.
Jag tycker det är en bra ide Pursche. Men hur vore det om alla hade fler bandelar att välja på så det blev lättare att få ihop alla delar samtidigt. Samt att de deltagande personerna kan variera. De fem första som kommer ihop sig kan köra. Behöver någon dra sig ur kan någon annan ta över. Grannen får då koppla ner sig och skriva in nya adresser. Sedan måste vi se till att ha samma rulande material installerat. Och Pursche måste senare förklara lite närmare hur man skall göra för att dela upp banan i olika delar. Det är ju bra ocks om någons utportal ligger på samma ställe som nästas inportal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]() Citat:
MVH Håkan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
jag har nu kört lite med mindion och purshe och visst är det lite srul att komma igång. men jag märkte att central är alldeles för stor för en person. sen är det stor nackdel med den. massa multitracks för industri utan att det står vad det riktigt är absolut inget plus. sen är spårläggningen för lastnig KATASTROF fick massa urspårningar för spåren är typ lagda för 3 vagnar max. fick hoppa ur och förlänga och greja. endå lyckas en del tåg köra vilse och köra samma sträcka fram och tillbaka för de inte hittar rätt spår. likaså fick jag no patch till portalen. endå var det raka rör till portalen. trodde jag först hade ställt till det när jag ändrade lite på spåren. vore bättre så fall om vi delade ut exakt vilka fabriker vem ska ha vad och vidare. en hamn tex äter ju massor med gods av alla sorter eller flygplats. för min del är jag inte glad i razerback just i detta sammanang. annars förövrit fin bana tycker jag.
sen CGD =) jag menade att jag hade telefon =) hoppas du hade bra födeledag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Det är naturligtvis så att om man har en egen bana som är bättre så länkar vi till den istället. jag valde razorback för att den är mer lik en riktig bana än de övriga jag har testat.
Ni får alltså ha vilken bana som helst. Jag gör en spårplan i excel där vem som helst kan ansluta sin bana. Det vi måste veta är hur många portaler man har för anslutningen och vem som ansluter var. Jag kör södra delen på Razorback och har två anslutningar. jag återkommer med vad jag har för behov och vad jag kan skicka iväg till andra.
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
jag har norra delen.
den består nästan enbart av persontrafik som kan skickas, men har en hamn så är ibehov av allt. Om det är så att man skall använda en egen bana så är det helt ok tycker jag, men vi måste ha nån tur ordning på det....har bara ett ställe att sätta portal så har inte möjlighet att ta emot från 4 olika banor, men detta ska väl inte vara några problem. Det kan ju vara trevligt med lite genomgående trafik. så en tur ordning på hur banorna ligger....så tutar vi och kör... ![]() Sen vad det gäller vilket lok och vagnar vi skall använda, är mitt förslag att man håller sig till det som finns i orginal, då blir det inga problem med att nån inte haft möjlighet att ladda ner vissa saker. Blir nog med jobb att få igång allt, sen när allt flyter (om det gör det), kan man ju börja med att kanske var och en har sina egna lok etc. Hoppas att fler bara vill haka på, det är bra mycket skojigare att göra detta online än att sitta för sig själv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
jag har börjat kolla på montana rail link, och börjat göra den med iportal. den är väldigt trevlig. de bästa igentligen med den är att de finns ingen som helst fabriker eller något. så man får verkligen lägga de man vill vilket jag tycker är bra. hittils har jag lagt till en stor station med folk och 2 iportal. den är 40 mil lång banan så man kan ju har hur många iportals som helst nästan =) fast. jag ska försöka hålla dem inaom rimliga avstånd. tror ingen har lust att vänta på att deras tåg ska åka 40 mil innan de kommer fram. men saknar det nån fabrik när jag är klar..är det väligt lätt att lägga till. utrymme finns det VÄLDIGT gott om. jag rekomenderar den här banan. snyggt gjort. fick tipset av CGD innan. jag tackar!
|
![]() |
![]() |