Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > Virtuella Tågbolag

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-05-02, 16:23   #1
Daniel
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
Standard KL läggs ner - Igen!

Hej! Har haft i åtanke att starta ett nytt bolag till MSTS. Så därför måste jag lägga ner KL (Har inte gjort så mycket som VD där :P). Så jag undrar om någon vill ta över? Ta kontakt via PM eller MSN om du är intresserad.
Bolaget som jag tänkte starta heter BVE Berliner och vi kör på Berlin Subway. Osäker om namnet finns så säg till om det är upptaget!
Gammal 2006-05-02, 17:33   #2
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Tråkigt att höra att KL ska läggas ner...igen.

Ta inte detta fel, men jag förstår inte varför du ska starta ett bolag till Berlin Subway rutten? Varför inte köra i Byggare Bobs bolag?

Jag tror att om man ska starta ett bolag, så välj en rutt som det inte finns något bolag till. Det blir väldigt tufft att få förare till ett nytt bolag till en rutt som det funnits ett bolag till sedan länge.

Tips 1: Snart kommer t.ex. Tottes Trollhättan rutt och den vore perfekt att starta ett bolag för!

Tips 2: Rutten Danmark finns inget bolag för än (vad jag vet!?)...
Gammal 2006-05-02, 17:48   #3
Sparkfot
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Tråkigt att höra att KL ska läggas ner...igen.

Ta inte detta fel, men jag förstår inte varför du ska starta ett bolag till Berlin Subway rutten? Varför inte köra i Byggare Bobs bolag?

Jag tror att om man ska starta ett bolag, så välj en rutt som det inte finns något bolag till. Det blir väldigt tufft att få förare till ett nytt bolag till en rutt som det funnits ett bolag till sedan länge.

Tips 1: Snart kommer t.ex. Tottes Trollhättan rutt och den vore perfekt att starta ett bolag för!

Tips 2: Rutten Danmark finns inget bolag för än (vad jag vet!?)...
Det är/var på tal om att NT skulle börja köra på Danmark 2000.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-05-02, 21:29   #4
Byggare Bob
Guest

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel
Hej! Har haft i åtanke att starta ett nytt bolag till MSTS. Så därför måste jag lägga ner KL (Har inte gjort så mycket som VD där :P). Så jag undrar om någon vill ta över? Ta kontakt via PM eller MSN om du är intresserad.
Bolaget som jag tänkte starta heter BVE Berliner och vi kör på Berlin Subway. Osäker om namnet finns så säg till om det är upptaget!
Lite svårt att ha två konkurrerande bolag på en och samma tunnelbanerutt, av den enkla orsaken att oftast är tidtabellen så snävt lagd att det innebär bra en massa problem i rusningstrafik.
Sedan är trafiken redan tyvärr driven av BVB sedan november 2005.
  Svara med citat
Gammal 2006-05-02, 22:03   #5
Daniel
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
Standard

Men jag kan ju ändå driva trafik på BS även om du har ett bolag där...

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:31.