Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-04-28, 01:21   #1
Jonmpa
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile Nu har jag ett litet problem...

Jag har försökt ordna rutten number seven omdöpt till djurgårdslinjen till en rutt som går efter tidtabell, allting har gått hur bra som helst utom att sätta ut stationer längs banan, det blir en till grön markering i Route Editorn där stationerna ska ligga, jag valde Platform från Objektväljaren och markerade att plattformen skulle vara mellan dom två gröna markeringarna som redan fanns, men problemet är att trots att jag gjort allt detta så syns inga plattformar i djurgårdslinjen, varför? kan nån hjälpa mig med detta? Mvh Johnny Nilsson
Jonmpa besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-04-28, 02:25   #2
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Inte säker på om jag förstår dig rätt, men du placerar ju ut en plattform genom som du riktigt gjort med platfrom från Objects. När du placerar ut den, så kommer då 2 gröna låddor ut på spåret.

Därefter, så väljer du F3, markerar den ena lådan och förflyttar den så den passar din längd som du vil ha. Mellan de båda låddorna är nu ett tunt sträck, så man ser lätt vilka som hör ihop. Den viker av med ett knä mot det hållet som man sagt att plattformen ligger mot, kan även vara åt båda håll.

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-04-28, 10:44   #3
Jonmpa
Medlem

Smile Jo, men, Mazz...

Detta är Pierres Rutt Number Seven som jag har försökt att sätta ut synliga stationer till, men det syns inga stationer vare sig i Route Editorn eller i spelet, dom gröna sträcken med knä i mitten har ju Pierre redan placerat ut och namngett till Norrmalmstorg och Hazeliusporten och så vidare och jag har gjort en aktivitet till rutten som heter Djurgårdslinjen.act, så stationerna är tidtabellsatta och tåget går helt utan problem, men var är stationerna som sk synas längs banan, det är det som är frågan, för stationerna är ju utplacerade i route editorn, visste du inte att det enda man ska göra är att kunna se stationerna och tidtabellsätta dessa I Activitetseditorn och sen ska det bara vara att tuta och köra, men som sagt, stationerna syns inte i spelet.
Mvh Johnny Nilsson
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-04-28, 11:58   #4
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Finns THM-filer i shapes-mappen? Utan dem syns objekten inte.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-04-28, 12:05   #5
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Då ska vi se om vi förstår den här gången då... Är inte bekant me rutten i fråga, men om jag nu fattar rätt, så är det den visuella plattformen du vill ha in, medan den "tekniska" redan är på plats?

Om så är fallet, så är ju det helt vanliga objekt som om dom inte finns i rutten får installeras först. Därefter manuellt placera ut dom i RE.

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-04-28, 12:30   #6
Jonmpa
Medlem

Smile Inga THM Filer I Shapesmappen...

Så det kan nog vara det som är felet och hur löser man det då?
Mvh Johnny Nilsson
Gammal 2006-04-29, 10:01   #7
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Lessen jag inte svarat tidigare!

Anledningen till att du inte kan se (när du kör!) några plattformar/hållplatser i Number Seven, är för att det inte finns några. Dom som jag satt ut är sånna som bara syns i RE och AE.

Vill du ha mer objekt i rutten (t.ex. hållplatser), så får du ladda ner och installera fler objekt.

THM-filer har jag för mig skapas när man placerar ut ett objekt för första gången!? Vad dom gör för nytta vet jag inte, men dom behövs iallafall inte senare. Dom flesta tar bort dom, när dom packar sin rutt!

Skulle dom behövas för att objekten ska synas, skulle vi ha väldigt många rutter utan synbara objekt...
Gammal 2006-05-02, 14:09   #8
Jonmpa
Medlem

Thumbs up Nej, det ids jag inte...

Nu får det vara som det är, för om några dar eller i bästa fall idag så kommer UPS med BERLIN SUBWAY, WOW VAD DEN VERKAR HÄFTIG, Jag kan knappt bärga mig tills det paketet kommer, det är iallafall på gång
Mvh Johnny Nilsson, snart lycklig ägare av den verklighetstrognaste rutten till MSTS nånsin med tvätthallar och verkstäder och vagnhallar.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:00.