![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej! Jag undrar om någon vet hur man gör för att få en speciell höjd på ett baseboard. Antag att jag är på minus 10 i kanten på det baseboard som jag jobbar med och vill lägga till ett baseboard efter det jag är på... när jag klickar på lägga till baseboard så startar det vid 0 (noll) , men jag vill att alltsammans skall starta på minus 10. hmmmm. Någon som vet?
Jag jobbar med en intressant sak som omfattar allt industri och passagerartrafik. Det är som ett stort hjul (fast lite fyrkantigt). Har tänkt mig skog i ena hörnet (plus 20 upp) och sedan kolgruvor (minus 30) i andra änden. Däremellan en ort på noll. Men när jag bygger så vill alla baseboard jag lägger till vara noll.... inte 20 upp eller ner, om ni förstår vad jag menar. Hälsningar
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]() Citat:
Baseboardet startar ju på noll. Välj i topografin plannivåknappen, klicka på det tidigare baseboardet som har den önskade höjden efter att ha satt radien på max, svep sedan över nya baseboardets hela yta och du har önskad höjd. Tidsåtgång max 15 sekunder. Håkan |
|
![]() |
![]() |