Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-07-26, 18:24   #1
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard STW:s benlösa stationshus

Propå LA:s många nya stationer. I och med att bottenplattan i Station brick tagits bort – och det är bra, det - finns ingen perrong till de äldre stationerna. Sådana finns det gott om i landet.

Bifogar en bild som tydligt visar vad jag menar. Den skuggliknande effekten från vevställverket är en kabelkanal för linorna.

Jag har försökt att efterlikna den äldre plattformen, men det har inte varit lätt. Jag har använt mig av en 8-metersplattform. Problemen har travats på varandra. Främst handlar det om våra stelbenta baseboardslinjer.

Höjer man gridlinjerna för att kunna lägga marktextur så kan man hamna på spåret och ändå få en betongperrong kvar. Dessutom får den inlagda kabelkanalen en reglementsvidrig böjning. Statioen och kabelkanalen fungerar annars bra på plattformssplinen.

Vad som behövs är en 10 meter bred perrongspline. som har en sandliknande texturyta. Beroende på hur långt stationen ligger från spåret, kan man lägga 1, 2 eller 3 bredvid varandra.

Tyvärr är jag inte mannen för att göra ett sådant objekt...

Nisse
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Handena perong.jpg (161.5 KB, 51 visningar)
Filtyp: jpg Bilde 1.jpg (143.2 KB, 51 visningar)
Filtyp: jpg Bild 2.jpg (181.5 KB, 51 visningar)
Filtyp: jpg Bild 3.jpg (149.9 KB, 51 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:25.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009