Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-08-06, 03:14   #1
VIP233
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Ort: Vallentuna
Inlägg: 4
Standard C20 texture fel

Hej =) ,som rubriken lyder så har jag ett väldigt tragiskt problem för en sådan Trainz-nörd som mig =-P. Jag har nämligen Trainz 2009 och har såklart laddat ned C20:in och när jag har laddat hem den till Content Manager och går in i spelet för att köra så ser den rent förj**** ut... Texturfelet gör att tåget är i alla möjliga färger, även förarhytten och passagerardelen vilket är väldigt irriterande, kom nu att tänka på om det har med min dator att göra eftersom på min förra dator så fungerade C20:in problemfritt. Content Manager är inte vad det har varit då den vägrar ladda ned C20:in, och kan inte hitta anledningen, det står bara ''IDLE'' direkt efter man tryckt på ''Start Download'' =( Kan också vara en anledning till att den inte laddar ner texturen... Är det någon som har/haft samma problem som jag så är ni välkommen att skriva era erfarenheter.
PS: jag är helt ny och regestrerade mig några minuter innan jag skrev detta meddelandet så ni får ursäkta om jag skriver dåligt / inte förstår forumet helt korrekt, det kan nog ta lite tid =-P tack på förhand =)!
__________________
Anställd som tunnelbaneförare i Trainz
VIP233 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 04:30   #2
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 825
Standard

Hehe, låter som ett typiskt problem! Öppna Trainz Launcher -> Settings och sedan Grafik. Ändra DirectX till Nvida (tror jag det är) om den är inställd på det, och tvärt om, ifall det är tvärt om. Glöm inte heller bort att klicka i "Enabled compatibility mode for older content". Läs mer i "Starthjälp" som finns här på forumet. Där lär man sig en hel del!

http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=29264

Hoppas mina förklaringar duger. Med en trött hjärna kan det mesta få fel...

//Jocke
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 14:42   #3
VIP233
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Ort: Vallentuna
Inlägg: 4
Standard

tack , men jag kan endast välja mellan Directx och OpenGL =( och nybörjare som jag är så undrar jag också vart man kan hitta där man ska klicka in "Enabled compatibility mode for older content" :P ,ska kolla in det där med starthjälpen =) tack på förhand !
__________________
Anställd som tunnelbaneförare i Trainz
VIP233 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 15:43   #4
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 825
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av VIP233 Visa inlägg
tack , men jag kan endast välja mellan Directx och OpenGL =( och nybörjare som jag är så undrar jag också vart man kan hitta där man ska klicka in "Enabled compatibility mode for older content" :P ,ska kolla in det där med starthjälpen =) tack på förhand !
Ja, så heter dem. Prova ändra emellan dem så bör det lösa sig nog Starthjälpen är riktigt bra, och där står det hur du tillåter äldre content. Men det är inte nödvändigtvis du hittar knappen, beror på vilken version av TRS09 du har om jag inte minns fel. Själv så har jag slutat använda 2009, och har övergått till 2010.
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 18:05   #5
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Lösningen på problemet med texturerna finner du nog här (läs hela tråden) http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31637.

Starta spelet och gå in på "Options" så hittar du knappen för "Enable compatibility....." (se bild).
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Untitled 1.jpg (99.8 KB, 58 visningar)
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 19:57   #6
VIP233
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Ort: Vallentuna
Inlägg: 4
Standard

Tack så mycket!! det funkade =) tusen tack !
__________________
Anställd som tunnelbaneförare i Trainz
VIP233 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:46.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009