Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-12-27, 22:23   #1
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard Efter julklappen kommer nyårspresenten...

... i form av en patch för rutten NEJ som Pierre har gjort. Det är en liten fil på 3Mb som läggs in och vips har ni svenska signaler och tavlor.
Filen finns just nu på www.svttl.se , länken 'aktiviteter' och fliken 'tillbehör'. Filen kommer snart också hos Banbyggarna.

Gott nytt år osv önskar Pirpen och

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-27, 22:33   #2
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Vad trevligt!
Har länge saknat riktigta signaler till den banan...[]

Byggare på BSJ Broby Starebo smalspårsrutt
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-27, 23:20   #3
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Om man tittar på kartan på SVTTL's hemsidaa så ser man att min rutt länkas till NEJ från 'baksidan'. Det innebär två riktiga stigningar innan det bär av nedåt mot Nedanby. Här kan man absolut tänka sig en veckoslutsfärd med museéts ånglok och några vagnar fråm KMJ via SWE till rutten NEJ. Skulle vara kul att se om vattnet räckte för dessa backar. Annars kanske vi måste beställa en vattenpåfyllning av Pierre någonstans.
Jag tror det finns möjlighet att låsa in sig i Myrskog om det skulle komma ett mötande tåg. Kanske en lite middag i det gröna gräset...

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-28, 02:38   #4
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Jag måste varna för uppdateringen. En jag pratat med gick det käpprätt åt skogen för nyss....

Så lägg inte in den, förrän jag pratat med Pursche om den!

Om nån lagt in den redan och det funkar eller om ni fick problem, skriv om det här. Så vi får veta vad som är fel!?


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-28, 10:29   #5
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Ni kan inte skriva vad som hände om det gick 'åt skogen'? Innan dess så är det svårt att lokalisera ev fel.
Och om det går åt skogen så är det bara att ta bort mappen och lägga in originalet igen. Jag tar för givet att man, när man ladda hem en stor rutt sparar hemladdningen....

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-28, 12:27   #6
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Kanske varnade i onödan!?????

Personen fick send/don´t send efter att lagt in uppdateringen. När han tog bort NEJ funkade MSTS som vanligt igen....

Jag har provat olika saker nu och kan inte få nått fel av uppdateringen. Samma sak för Pursche, där funkar den också utan problem. Ingen av oss har xtracks inlagt, så det kan inte bero på det heller....

Så är det nån som provat att lägga in uppdateringen än? Vi vill gärna veta om det gick bra eller åt skogen!? Och det är ju ingen fara att lägga in den, om man bara tar en Backup på NEJ först (vilket man alltid ska göra, när man lägger in nått!).




http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-30, 10:01   #7
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Är det ingen som installerat Pursches patch?
Eller vågar ni inte nu, efter jag gick ut med varningen?

Det vore synd om ni inte installerar den, för rutten blir så mycket bättre med svenska signaler och tavlor!

Men som jag sa förut, så ta en Backup av rutten först. Jag och Pursche hittar inget fel på patchen, men backup bör man alltid ta, innan man lägger in nått nytt.


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-30, 12:51   #8
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

jag tankar det för fullt nu!
Ska återkomma med rapport...
Blir lite väl mycket körning denna helg NEJ, VHJ... Pust...[:X]

Byggare på BSJ Broby Starebo smalspårsrutt
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-30, 20:20   #9
Gullner
Member
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 38
Standard

Har laddat ned Nej's patch helt utan problem. Har dessutom X-tracks installerat och det mesta som finns här på Svenska 3D -Tåg och en hel del annat dessutom. Så jag kan bara rekommendera denna patch!

Gott nytt år till er alla!

Sven-Åke
Gullner besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
KMJ version 4.0 Hawk Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 68 2004-11-11 14:29
Kommer lämna forumet.... DJ Clinton Off-topic 10 2004-07-22 21:28
NTB.....kommer INTE att öppna DANMARK alaska Virtuella Tågbolag 28 2004-05-01 12:13
Greg Lane om Trainz framtid! Tomas Trainz - Allmänt om Trainz 6 2004-02-09 11:47
Öppet brev från Aurans VD Greg Lane Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 0 2002-11-08 21:56



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009