Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-22, 19:00   #1
Rasmus96
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard Kullinge-Bergvreten läggs snart need.

Nedlägnings beslut Bergviktrafik kastar in handuken.

Pressmedelande Kullinge-Bergvreten kommer att läggas ner medelar Bergviktrafik idag efter ett krismöte anledningen är att Bergtrafik inte längre har råd att bedriva trafiken på Bergvreten banan. Ingen annan operatör är i nu läget intreserad av att ta över trafiken på bannan så bannan kommer i nu lägget lägas ned. Därimot har ett privat buss bolag erbjudit sig att köra en linje på den sträkan och Svedall buss ab sitter nu i mötte om hur dom ska kunna ta över trafiken. Bergviktrafik ville år 2005 att banverket skulle elektrifiera bannan och bygga ett extra möttes spår på bannan så Bergviktrafik skulle kunna fördubbla kapaciteten på banan och köpa in begangnade X12 ifrån Västtrafik så de gammla och slittna Y1orna kunde skrottas. Bergviktrafik hadde räknat med att ha X12orna i bara något år innan man skulle beställa nya Regina vagnar av typ X52. Bergviktrafik vistte att dom skulle ha stora skullder efter köpet men det var en sak som de var villiga att ta. I hopp om ökat resande men elektrifieringen blev försenad pga andra projekt som banverket var uptagna med och i juli 2006 la Banverket ner projektet pugrund av att dom inte trodde att det skulle löna sig. Nedlägningen kommer att inebära att hela banan tas bort och rivs upp stations husen kommer bli privatägda förutom Bergvretens stations hus för det kommer bli Busshålplats och vänthall till Svedall buss AB. Jag av vaktar nu och ser vad som blir bestämt och återvänder då med mera information och kanske bilder. MVH Rasmus (Tåg Galningen)

Senast redigerad av Rasmus96 den 2010-09-22 klockan 19:02.
Rasmus96 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-09-22, 19:28   #2
X2an
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Stockholms län
Inlägg: 498
Standard

Bara en fråga, (Nu kanske jag har fel, jag läste lite otydligt) men var har detta med Trainz och göra? Det här kan du ju faktiskt posta i forumet "Allmänt om järnvägar och tåg". Förlåt om det lät drygt på något vis.
__________________
X2an!
X2an besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-22, 19:35   #3
Rasmus96
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard

Japp Banan kommmer att lägas ned. Jag gick in på Sveries radios hemsida och lysnade på ekot och där sa dom att att banan kommer att lägas ned och dom interjuvade Bergviktrafiks vd torsten ekdall och han sa att de hade haft stor ekonomiska förluster de senaste fem åren och dom har legat på gränsen till konkurs vid flera tillfälen och nu gick det inte längre att bedriva trafiken. De sa att trafiken ska gå som vanligt tills Buss trafiken kan starta. De inerjuvade ochså Svedall buss Ab vd joakim källstöm och han sa efter möttet att trafiken ska fungera lika bra som tåget och de måste först hyra in bussar på sträkan.
Buss linjen kommer att stanna på alla platser där det funnits järnvägs station och Bussen kommer att stana utanför stations huset vid Kullinge för anslutning till tåg. Joakim källström låvar att det ska vara billiga biljett priser och bra service på bussarna. Anledningen till konkursen värkar bero på för litte resande. Men det beror på att det nog inte bor så många längst bannan.
Imorgon så kommer Bergvikstrafik att sitta i ett til mötte som kommer att handla om hur de ska bedriva trafiken fram till nedlägningen och hur nedlägningen ska ske även komunerna sk vara med för de är ochså beröda av nedlägningen. Vi får vänta och se vad de kommer fram till imorgon. Jag har även läst På Bergviktrafiks hemsida att man kommer att årdna en tåg fest dagen innan banan komer att lägasned och man kommer blandanat köra med ånloks tåg och det kommer bli stora marknader vid stationerna och sista tåget går klockan 24:00 och sedan kommer det inte köra några mer tåg på sträkan. Jag är inte så försust i bussarna som ska ersätta tågen.
MVH Rasmus (Tåg Galningn)
Rasmus96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-22, 19:37   #4
Rasmus96
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X2an Visa inlägg
Bara en fråga, (Nu kanske jag har fel, jag läste lite otydligt) men var har detta med Trainz och göra? Det här kan du ju faktiskt posta i forumet "Allmänt om järnvägar och tåg". Förlåt om det lät drygt på något vis.
Detta är en på hittad sak i Trainz och bannan kommer att lägas ned i trainz och var med och följ nedläggningen jag vett inte ens om banan finns på riktigt och jag ska nog lägga ut bilder ifrå nedlägningn och fenal fästen om jag åker ditt i såfall

MVH Rasmus (Tåg Galningen)

Senast redigerad av Rasmus96 den 2010-09-22 klockan 19:56.
Rasmus96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-23, 15:25   #5
Rasmus96
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard

Jag läste lite på nättet idag och sista trafikdagen på bannan är den 12 oktober så det är dags att gå in på SJs hemsida och boka tågbiljetter nu. Jag kommer att vara borta tre dagar dagen innan finalfesten för att bo på ett vandrarhem i Bergvreten.Dagen därpå kommer det bli ånglok diseltåg veteran bussar stora marknder tippspromenader längs den nedlagda delen av bannan och jag ska träfa andr tåg tokiga och äta gått Y60r och Y7or kommer att trafokera bannan. Och jag kommer försås åka sissta turren som kommer att gå klockan 24:00 från Kullinge till Bergvreten. Efter tåget stanat vid ändstationen för sissta gången så kommer det väll bli lite snack med lokföran och personalen på tåget sedan går jag nog och lägger mig och det kommer att vara sent. Nästa morgon så ska jag gå upp tidigt för att promenera längst spåret och ta litte små saker ifrån bannan och sedan tar jag den nya bussen linjen till Kullinge för att ta tåget till backa till Stocholm. Jag vill gärna lägga in bilder ifrån ressan men man måste slå in något som hetter URL och vad är det och hur får man sedan in bilderna

MVH Rasmus (Tåg Galningen)

Senast redigerad av Rasmus96 den 2010-09-23 klockan 16:05.
Rasmus96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:03.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009