Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-25, 07:50   #1
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard Helt nyinstallerad TS2010 med fel!?

Jag har installerat TS2010 helt från början, lagt på de tre uppdateringar som finns samt installerat allt(nästan) som finns under Content Updates.
Men när jag nu startar Trainz och kommer till startbilden så står det att det finns 33 saker under Content Updates men när jag öppnar det fönstret finns det inget där. Likaså har jag redan 22 Missing Dependencies.
Kunde man inte tycka att ett helt nyinstallerat Trainz borde vara helt felfritt?
CGD besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2013-06-25, 09:28   #2
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Det kanske är så enkelt som att du inte fått in alla inbyggda objekt. Det brukar ta sin tid.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-06-25, 14:02   #3
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

När jag försöker ladda hem alla Missing Dependencies går Content Manager bara in i idle. Vad skall jag mer göra? Skulle det hjälpa att leta upp alla KUID:s, eller via namn när inget KUID finns, manuellt på Download Station? Nej de laddas ändå inte in i Content Manager! Men det skulle ju ske per automatik sas det.
Likadant Update Available, 33 saker skulle finnas att hämta men sidan är tom. Om jag söker i CM så hittar jag alla 33 där, och i Dowload helper har de vuxit till 93 st men det går inte att ladda ner. Antingen så är de rödmarkerade, unknown content error, eller så är de försedda med frågetecken.
Det är ju inte så att Trainz inte fungerar men jag tycker att ett spel som det inte finns något extra installerat i borde varit helt felfritt.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-06-25, 18:42   #4
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Jag har dessvärre inhandlat TRS 2012 och upptäckt att det var ett finansiellt misstag. Jag upprepar; du tvingas nog slå dig till ro och avvakta. Det kan ta en vecka och mer för Trainz att ladda ner de inbyggda objekten.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-06-25, 23:45   #5
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Vad menar du med 2012. Jag har köpt det också men upptäckte att datorn var lite väl trög på nerladdade lite mer detaljerade banor.
Men kanske är det snart dags för Trainz 2014 eller Railworks 2013!
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:32.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009