![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Har en ny dator och har nu installerat Trainz 2010 men det fungerar inte riktigt som det skall. Jag kan inte längre ladda ner och installera något från Download Station. När jag trycker på Download (helper) så skall ju detta dyka upp under Download helper i Trainz, men det gör det inte. Likaså har jag med hjälp utav Search listat alla saker som går att uppdatera men inte heller dessa går att ladda ner. De kommer inte upp under Download helper.
Så vad kan vara fel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Det kan vara så att download station är nere för tillfället eller så kanske det blivit något knas när du loggat in på ditt trainz konto i CM?
Sitter på ett tåg med min ipad så kan själv inte kolla om download station ligger nere för tillfället.
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tankade ner det som jag tror är matnyttigt idag, för ca: 30 minuter sedan utan problem.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Skickar du filerna via FTTP sÅ hamnar dom under Hämtade filer. I annat fall hittar du nog filerna under Content/Installed eller Today.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Nej jag tar upp Trainz hemsida, Download Station, när jag hittar något jag vill ha trycker jag på Download (helper). Tidigare när jag gjor så här så har föremålet och alla dess tillbehör dykt upp i Content Manager under Download helper. Det måste finnas fler som gör så här.
Men nu när jag installerat Trainz på min nya dator går inte detta. Vad kan ha blivit fel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
FCP?
Den gamla datorn hade samma Windows 8.1 och jag använder samma C disk och jag hade inga problem med Trainz utav det här slaget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... jag menade FTP (File Transfer Protocol).
Download Helper har jag inte fått att fungera med Windows 8.1, verkar som den höga internetsäkerheten inte medger att Auran kör nåt på min dator ????? Men via FTP fungerar det bra.
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Det är bara det att om man laddar ner via FTP kan det bli många nerladdningar för varje sak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|