|   | 
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
| 
 | |||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa | 
|  | 
|  | Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
|  2010-02-11, 16:39 | #1 | 
| Tidigare Ruben Reg.datum: Oct 2008 Ort: Stockholm 
					Inlägg: 2 907
				 |  Stångholmsrutten 
			
			Hej! Nu har jag påbörjat mitt ruttprojekt, som kommer att innehålla följande, i samma rutt: 
 Pendeltågsbanan är bara påbörjad, museibanan är nästan klar (bara lite landskap längs linjen) och fjärrtågsbanan är inte påbörjad. Ni kan se hur mycket jag har byggt genom att titta på kartan. Anledningen till att jag gör tre banor i en rutt, är för att rutten ska passa alla. På pendeltågsrutten är den högsta STHn 120 km/tim, på museibanan är den 50 km/tim och på fjärrtågsbanan 140 km/tim. Alla banor (förutom museibanan) kommer att hänga ihop med den större stationen Grimsta Central, där det kommer att finnas en stor depå för både pendel- och fjärrtåg. Museibanan är elektrifierad pga att man ska kunna köra SJ X7. Men då är det trästolpar längs linjen. Några bilder kommer här nedan, men vill ni se fler så kan ni alltid titta i Screenshots-tråden. Senast redigerad av Bombardier Train den 2010-03-03 klockan 20:16. | 
|   |   | 
|  2010-02-11, 16:43 | #2 | 
| Medlem |   
			
			snyggt .. jag tycker det är skoj att fler och fler börjar bygga i Rw.. =) | 
|   |   | 
|  2010-02-11, 17:49 | #3 | 
| Hedersmedlem Reg.datum: Aug 2001 Ort: Sundsvall, Sweden. 
					Inlägg: 6 922
				 |   
			
			Tycker du gör helt rätt med flera banor i samma rutt. Kul att kunna köra olika typer av trafik! Glöm inte bort godstrafiken bara, lägg lite ind. spår här o där...
		 
				__________________ Mvh Pirpen | 
|   |   | 
|  2010-02-11, 18:04 | #4 | 
| Tidigare Ruben Reg.datum: Oct 2008 Ort: Stockholm 
					Inlägg: 2 907
				 |   
			
			Ja, lite godsspår kan jag lägga in.    | 
|   |   | 
|  2010-02-11, 18:13 | #5 | 
| Veteran Reg.datum: Jul 2008 Ort: Fagersta 
					Inlägg: 5 542
				 |   
			
			Låter finemang det här!   Men snälla, 160 på fjärrtågsbanan? Det är något med 140 jag har svårt för och med 160 får man ju köra fullt ut med Rc6. Snälla..?     
				__________________ Mvh Björn  Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora | 
|   |   | 
|  2010-02-11, 18:51 | #6 | 
| Tidigare Ruben Reg.datum: Oct 2008 Ort: Stockholm 
					Inlägg: 2 907
				 |   
			
			Jo, jag kan tänka mig att Fjärrtågssträckan blir maxhastighet 160 km/tim. Men vi får se hur jag gör när jag har byggt så mycket.    | 
|   |   | 
|  2010-02-11, 19:43 | #7 | 
| Medlem Reg.datum: Dec 2007 
					Inlägg: 62
				 |   
			
			Läckert   Som sagt var... skoj att fler och fler börjar bygga!  Får man fråga vart du hittat plankorsningarna i trä samt de inglasade busskurerna? | 
|   |   | 
|  2010-02-11, 19:47 | #8 | 
| Tidigare Ruben Reg.datum: Oct 2008 Ort: Stockholm 
					Inlägg: 2 907
				 |   | 
|   |   | 
|  2010-02-11, 20:36 | #9 | 
| Hedersmedlem Reg.datum: Aug 2001 Ort: Sundsvall, Sweden. 
					Inlägg: 6 922
				 |   
			
			Trä övergångarna är jag ganska säker kommer från SADs rutt...
		 
				__________________ Mvh Pirpen | 
|   |   | 
|  2010-02-12, 20:02 | #10 | 
| Tidigare Ruben Reg.datum: Oct 2008 Ort: Stockholm 
					Inlägg: 2 907
				 |   
			
			Igår fixade jag till Tranvik, pendeltågsstationen, lite grann. Jag har lagt till en gångväg som leder till Museilinjens station som också heter Tranvik. Anledningen till att jag la vägen är för att de som vill besöka museilinjen smidigt ska kunna ta sig dit, bara att gå en promenad på ca. 5 min.   Om ni undrar varför det ser ut som om staketet bara slutar (bild 2), gör det inte det. Det har nog med upplösningen att göra, men tyvärr kan jag inte ha bättre än vad jag har nu. Jag fixade även till bommarna, ja ni vet hur dom såg ut innan!    Dock vill de inte gå ner, så det ska jag försöka fixa det.   | 
|   |   | 
|  2010-02-12, 20:56 | #11 | 
| Tidigare Ruben Reg.datum: Oct 2008 Ort: Stockholm 
					Inlägg: 2 907
				 |   
			
			Den operatör som åtminstone kommer att köra pendeltågstrafiken är ett bolag som heter TTC, Train Traffic Care.  Så någon gång i framtiden, när alla linjer är färdigbyggda kan vi nog ha ett virtuellt tågbolag. TTC-loggan kan ni se på bilden:   | 
|   |   | 
|  2010-02-12, 22:48 | #12 | 
| Medlem Reg.datum: Dec 2007 
					Inlägg: 62
				 |   
			
			Snyggt   Jag ser att du liksom jag får gräs upp bland vägarna, finns de något bra sätt att få bort det? | 
|   |   | 
|  2010-02-12, 22:54 | #13 | |
| Tidigare Traindriver94 |   Citat: 
 Eller gå in i options, grafik, och tryck "off" i producial flora.   
				__________________ Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! | |
|   |   | 
|  2010-02-13, 00:13 | #14 | 
| Hedersmedlem Reg.datum: Aug 2001 Ort: Sundsvall, Sweden. 
					Inlägg: 6 922
				 |   
			
			Känns som man bara klagar...men... Ser knäppt ut med olika längd på bommarna och vägarna ser konstigt breda ut. Dessutom är bommarna ute i vägen, ger4 också fel intryck enligt mej! Vill inte klaga, men men... 
				__________________ Mvh Pirpen | 
|   |   | 
|  2010-02-13, 00:30 | #15 | 
| Hedersmedlem Reg.datum: Mar 2002 Ort: Trollhättan 
					Inlägg: 9 861
				 |   
			
			Hej! Det finns faktiskt tvåfilig bred väg, så det är okej för mig. Ser bra ut hittills. Bara bommarna skulle vara lika genom att du placerar dem vid utkanten av vägen, så blir det säkert bra. 
				__________________ MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2010-02-13 klockan 00:32. | 
|   |   | 
|  | 
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
| 
 | 
 |