![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2010
|
![]()
Nu har jag spenderat 2 dagar med Trainz. Resultatet hitills har blivit början på ett "fantasilandskap" där målet är att kanske lägga till script i slutänden.
De allra minsta detaljerna struntar jag i, i detta skede. jag häpnar vad fint det går att göra. Spelet är verkligen värt pengarna då det är minst 3 spel i ett...skapa, scripta, köra. jag är rätt nöjd ändå. Hoppas det tål att ses så långt. ![]() Senast redigerad av Hobo den 2010-10-28 klockan 22:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Tjusigt Hobo. Fortsätt så. ![]() Om du kan, så gör gärna bilderna lite större nästa gång. Den sista bilden var bäst. Jag brukar plocka upp bilden från screenshotsmappen till Photoshop. Fast du kanske har ett annat program? Där ändrar jag Image size till 900 pixlar (har skärmen inställd på 1680x1050). Hälsningar
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Men ojoj! För att vara nybörjare...
![]() ![]()
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Tack! Precis så gjorde jag, screenshot till Photoshop. Tycker bara det är svårt att se storleksresultatet i bytes i photoshop, så jag chansar och ser resultatet först efter en sparning. Photoshop visar allt utom exakt storlek i bytes, men jag missar säkert något.
Jag tror man kan se lite "värmland" i mina försök. Halvt nedlagda bangårdar och gamla övervuxna rälssträckor är så fint. Nostalgi och lugn, i samma bild. Saknar den gamla rälsbussen som var orange och från 60-talet i spelet. Skulle gärna ha en uppsöttning med bara svenska saker om det finns. Jag jobbade på SJ en stund på 80-talet. Åkte dressin med Opel kapitänmotor i. ![]() ...för att inte prata om när man fick stå mitt på ett gärde, 22 minus i blåsten och bokstavligen hänga, i ett stort verktyg med kroppen för att orka dra ihop rälsskarvar som krupit isär...usch!! då blev det varmbad när man kom hem... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Hej "nybörjar'n"
![]() Söker du svenska saker, som rälsbussar t.ex, ska du besöka http://www.stw.se/index_swe.html. Ännu mer svenskt hittar du här http://www.banbyggarna.se/, där bl.a Sv.Tåg-skivorna är ett "måste" att ladda ner. Och MASSOR av svenskt (tåg, hus, bilar, mm, mm.) finns i downloadsdelen här.
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
... Jättebra! Nu ska jag bara lägga in dem i programmet. Står nog hur man gör någonstans här på sidan. Får leta lite!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|