Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-11, 11:58   #1
GLE
Medlem

Reg.datum: Sep 2010
Standard Content Manager

Hej!
Jag har stora problem med content manager. Det krashar hela tiden. om jag klickar på flicken All så kommer det upp en skylt att programmet svarar inte. Det går ej heller att importera ommålade lok från paintshed för då krashar programmet och trainz slutar fungera. Då får man gå in i mappen world/content/trains och radera loken/vagnarna man målat. Beror detta problem på Paintshed eller är det någon bugg i Content manager. problemen uppstår alltid efter att jag instalerat något från DLS eller STW material och jag har testat att uppdatera trainz men det går inte. Det kommer bara upp en skylt "Connot find old file". Snälla hjälp mig nån för jag börjar bli rätt arg. Jag har försökt att ominstallera trainz cirka 15 gånger nu och börjar bli riktigt förbannad.
PS. jag har Windows 7 på datorn men kör Trainz 2006 i kompatibilitetsläge med Windows XP sp 2.
GLE besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-09-11, 12:00   #2
tågfreak 96
Medlem

Reg.datum: Jul 2009
Exclamation

Citat:
Ursprungligen postat av GLE Visa inlägg
Hej!
Jag har stora problem med content manager. Det krashar hela tiden. om jag klickar på flicken All så kommer det upp en skylt att programmet svarar inte. Det går ej heller att importera ommålade lok från paintshed för då krashar programmet och trainz slutar fungera. Då får man gå in i mappen world/content/trains och radera loken/vagnarna man målat. Beror detta problem på Paintshed eller är det någon bugg i Content manager. problemen uppstår alltid efter att jag instalerat något från DLS eller STW material och jag har testat att uppdatera trainz men det går inte. Det kommer bara upp en skylt "Connot find old file". Snälla hjälp mig nån för jag börjar bli rätt arg. Jag har försökt att ominstallera trainz cirka 15 gånger nu och börjar bli riktigt förbannad.
PS. jag har Windows 7 på datorn men kör Trainz 2006 i kompatibilitetsläge med Windows XP sp 2.
trainz 2006 ska inte igentligen funka med windows 7 vilket är lite tråkigt
Gammal 2010-09-11, 12:20   #3
GLE
Medlem

Standard

Nä då förstår jag att det är problem. Nu har det totalt skurit ihop efter att jag försökt radera ett Du lok som saknade strömavtagare. Trainz går inte att starta. Kommer bara till läget där ett kugghjul ska snurra. Det snurrar en stund och sen händer inget mer. Om man öppnar aktivitetshanteraren så står det "svarar inte" på trainz. Detta känns ju väldigt tråkigt. En månads arbete med en sveks rutt är åt skogen. Allt material som är nedladdat från DLS är borta. jag kommer inte ens ihåg hälften av vad jag laddat ner. Sen hade jag ju fixat ljud till rälsbuss som lät väldigt bra.
Jag har ingen aning om vad jag ska göra för att få trainz att fungera igen. Om jag instalerar om spelet försvinner ju allt. Hoppas nån här kan hjälpa mig!
/Mikael
GLE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-11, 12:32   #4
tågfreak 96
Medlem

Reg.datum: Jul 2009
Standard

jag fick samma problem fast jag körde det på vista sen tröttnade jag på att fixa det så jag köpte TRS09 istället som funkar på vista och windows 7
Gammal 2010-09-11, 12:43   #5
GLE
Medlem

Standard

Man kanske skulle ta och skaffa sig TRS 2009. Verkar ju fungera bättre. Men jag skulle vilja spara min bana från TRS 2006 så inte allt arbete går förlorat. Det skulle kännas tråkigt eftersom jag lagt ner en månad på att bygga den!
Kanske nån kan hjälpa mig. Ännu bättre skulle vara om jag kunde få hjälp att få igång Trainz igen!

Senast redigerad av GLE den 2010-09-11 klockan 12:45.
Gammal 2010-09-11, 13:40   #6
ekankal
Veteran

Reg.datum: Jun 2008
Standard

Om du tänker skaffa TS2009/2010, så är det bara att koppiera och spara "Local"-mappen från TRS2006 (där finns allt du har byggt, målat om, inst. från DLS mm, sparat) och importera den till den nya ver. av Trainz.
I.s.f. är det bara att höra av dej om du behöver mer hjälp hur man går till väga med det exakt.

EDIT: Om du tänker prova att inst. om TRS2006, koppiera och spara ovan nämnda mapp först, och koppiera tillbaka den efter ominst., så förlorar du ingenting alls av det du har byggt etc.

Senast redigerad av ekankal den 2010-09-11 klockan 13:45.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-11, 13:50   #7
GLE
Medlem

Standard

Tack. Då ska jag kopiera mappen och försöka skaffa TRS 2009 eller installera om TRS 2006. Hoppas bara att det inte är något fel med sakerna i Local mappen. Om jag då kopierar så överförs väl bara felen.
PS. Har lyckats få igång trainz men Content Manager uppför sig lika skumt.
Gammal 2010-09-11, 15:31   #8
GLE
Medlem

Standard Problemet löst! Tror jag

Jag gjorde en systemåterställning och då fungerade Content Manager ganska bra trots allt. Plockade bort lite saker under Missing Dependies och då fungerar Trainz utan problem.
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:51.