![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
Jag köpte bland annat en pack med vagnar, men jag vill gärna ha filerna så jag kan spara dom, jag har ju spelet på en DVD, då borde väl man få filerna man köper också? Otrevligt att filerna bara finns online. Tänk om jag inget internet hade!!! Vart hittar jag dom? Det fattas fortfarande vagnar!! Jag testade i RW-tools se bild tre och nu kan jag inte begripa hur jag skall få upp det fönstret i RW-tools igen för att kolla? Detta spelet blir min död ![]()
![]() |
#2 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Tror inte det går att "ladda ner" sina filer till typ en mapp på datorn.. Tror bara det går att ladda in det i spelet (för att förhindra piratkopiering)
Iof så ligger dina vagnar osv i Railworksmappen på din dator.. Har du kollat där?
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jodå, dina köpta filer ligger i Assets-mappen som alla vanliga objekt. (iaf när det gäller Class 380)
![]()
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Hej
Men om jag vill ha mina köpta add-ons på typ min bärbara dator, hur gör man då Dom kan väl inte mena att man MÅSTE ha tillgång till internet! Jag skulle föredra att köpa filerna på skiva.... Jä**a bluff hela Steam ![]() Vad händer om mitt bredband lägger av, kan jag inte spela RW då?
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2010-07-27 klockan 19:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
kanske inte helt smart lösning att man inte kan installera sina grejer om man inte har internet..
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jag håller med Hawk, tycker steam är ett jäkla skit. När jag klickar på att starta rw, så vill jag fasen inte först vänta på att steam ska starta...
Gillar inte heller uppdateringar som läggs in utan att man vet vad det är och vart det hamnar!? Och jag undrar också vad som skulle hända om bredbandet är nere???? Kommer verkligen rw att starta då tro? När det gäller dins add-ons Hawk, så är du tvungen att in i Assets mappen och leta reda på dom, zippa dom och föra över dom med usb-minne eller annat...
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Hej
Ja nu sket det sig!!! Jag hade varit inne i RW-Tools och ändrat på några scenarios, från typ höst till sommar. Detta funkade jättebra i början. Men sen så gjorde jag nån ändring av vädret och då sket sig just det scenariot. Men jag hade ju en backup på hela Assets-mappen, så jag la tillbaka den. Men då finns inte mina vagnar jag köpte i går!! För säkerhets skull så hade jag även gjort en kopia på mappen GermanRailroads, där jag tror att vagnarna låg. Men det hjälpte inte att klistra in den, vagnarna uteblev! Så nu sitter jag här utan vagnar. Kollade på mitt konto på Steam, men där fanns inga vagnar på min sida. Rena bluffen hela Steam. ![]()
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Se svaret i andra tråden angående scenariorna.
Vagnarna så måste nog blueprint-cachen uppdateras innan du ser dom (borde göras av spelet nästagång du kör). Man kan köra utan internetuppkoppling genom att i Steam ange att man ska köra i offline-läge. Då behöver Steam vara igång men den försöker inte kontakta någon server och det sker inga uppdateringar med automatik. Du får själv kolla på Steams webbsidor om det finns någon uppdatering släppt och gå över till online-läge om du vill ladda hem den. /æ |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
Hej
Jag klickade på blueprint-cachen uppdatera, men vagnarna fattas fortfarande i spelet
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
Hej
Ville bara berätta att jag fått in mina vagnar i spelet Fick svaret Rail-Sim.De forum Hi Hawk ![]() Hi Many thanks for the tip. It helped, it took a while, but now I have my freight car in the game ![]() Men det är fortfarande två scenarios som inte funkar i Altenburg-Wildauer ![]() ![]() ![]() Verkar som RW aldrig blir nöjt, vad man än gör ![]()
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2010-07-29 klockan 19:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
Jag brukar köra igenom min scenarion till Bergslagsbanan innan jag släpper uppdateringar så att allt funkar.
![]() |
![]() |
#12 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() Konstigt att dom inte har en sådan funktion som MSTS har, där tågen inte kan spåra ur. Kanske mindre realistiskt, men betydligt lättare för nybörjare ![]() Jag tycker dock att det förefaller ganska osannolikt att SAD, som är "driven" RW-byggare, skulle gör sådana grova misstag. Det är illa nog att han "tvingar(frivilligt)" folk att köpa dyra add-ons för att kunna köra alla olika scenarios som han skickar med rutten! Har man väl testat så vill man kunna köra alla, i alla fall jag. ![]() Så felet ligger säkert någon annan stans...
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2010-07-29 klockan 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|