|   | 
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
| 
 | |||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa | 
|  | 
|  | Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
|  2009-11-05, 20:05 | #1 | 
| Medlem Reg.datum: Apr 2004 Ort: Lom - Norway 
				 |  Min första ommålning 

Fin, eller hur?   - 
				__________________ svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2009-11-05 klockan 23:29. Anledning: Ny bild | 
|   |   | 
|  2009-11-05, 20:46 | #2 | 
| Medlem Reg.datum: Jun 2009 Ort: Tierp 
				 |   
				__________________ _____ Visent. - Det är bara döda fiskar som följer med strömmen... | 
|   |   | 
|  2009-11-06, 17:08 | #3 | 
| Medlem Reg.datum: Jan 2008 Ort: Uppland, Sverige 
				 |   

Ohh! Hur lyckas du? Vekligen djup i färgerna och texturen ser otroligt verklig ut!   Okey, seriöst nu, Vad ska denna styra för kul script?   
				__________________ -k- | 
|   |   | 
|  2009-11-06, 18:35 | #4 | 
| Medlem Reg.datum: Jul 2009 Ort: Stockholms län 
				 |   

Skämtsamt, men lite nya färger behövs väl på en trackmark...       
				__________________ X2an!   | 
|   |   | 
|  2009-11-06, 22:30 | #5 | 
| Medlem Reg.datum: Apr 2004 Ort: Lom - Norway 
				 |   

Kort sagt, jag jobbar ju med signalerna och SignalManager som du vet. På den vägen har det utvecklats ett funktionsbibliotek, som jag kallar för TrainMonitor. TrainMonitor håller reda på alla tåg i en session. Den vet vilka tåg som är elektriska och vilka som är arbetsfordon etc. När Bengan sen kom med sin fråga om strömlösa ellok, så hade jag redan grundbulten klar. En speciell trackmark med lite kod behövdes bara. Senare kommer också min gamla StationManager i form av en trackmark med en annan kulör.

__________________ svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). | 
|   |   | 
|  2009-11-08, 20:16 | #6 | 
| Medlem Reg.datum: Oct 2008 
				 |  Här är min FÖRSTA ommålning! 

En Spårvagnsommålning! M32 men med pantografen på rätt ställe! på en hel dag har jag lyckats måla klart framvagnen med ALLA detaljer som går. 
				__________________ Skapare till Projekt Göteborg till Trainz | 
|   |   | 
|  2009-11-08, 22:31 | #7 | 
| Medlem Reg.datum: Jul 2009 Ort: Stockholms län 
				 |   

Bra, men kanske fel ämne. Hoppas att du inte gör lennart sur men dessa fina GS spårvagnar.

__________________ X2an!   | 
|   |   | 
|  2009-11-09, 00:37 | #8 | 
| Medlem Reg.datum: Jun 2009 Ort: Hisingen 
				 |  Den här spårvagnen 

Den här Spårvagnen M32 sirio 409 .. slå nästan alla rekord när de gäller "slimmade" spårvagnar men den här modellen är aningen likare M32 an än den tidigare modellan av Lan men just nu funderar vi på Projekt GBG vilken vagn vi ska använda till GBG?! Troligen den senaste...

__________________  -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen  | 
|   |   | 
|  | 
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
| 
 | 
 |