![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2007
|
![]()
Jag såg att någon höll på med Dalabanan för massa herrans år sedan, men att projektet verkade gå upp i rök, så tänkte mig ta och försöka med det själv. Problemet är väl just att jag inte har tillräckligt med kartor att arbeta från. Bilder kan jag nog hitta, och finns en bra banbeskrivning på Järnväg.net, samt en jag hittade på wikipedia.
Hittat en karta på hitta.se samt denna från banverket: http://www.banverket.se/upload/karto.../Dalabanan.gif Frågan är då om det finns några mer detaljerade kartor beträffande saker som växlar, signalsystem, m.m. Såvitt jag vet så är det bara enkelspårigt förrutom på stationerna, så det kanske inte är så många signaler kring banan, men vill ju gärna ha det så realistiskt som möjligt. |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|