Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-08-13, 18:48   #1
Byggare Bob
Guest

Exclamation Drammen-Kongsberg...

...är en rutt som bl a finns på www.train-sim.com

men ett varningens ord, rutten funkar inte, då spårdatabasen inte är helt färdig. Frågan är bara varför??? I AE så uppstår problemet "can't load track database", och i spelet så dyker inte ens rutten upp!

Jag har mailat ruttbyggaren och påpekat problemet, så att han kanske släpper en ny version av rutten.

Svara med citat
Gammal 2005-08-13, 18:57   #2
HAI
Medlem

Reg.datum: May 2003
Skicka ett meddelande via MSN till HAI
Standard

Hei
Drammen-Kongsberg krever Xtracks og NewRoads.
Dersom du har dette skal ruten fungere bra.
Lykke til!

Mvh
HAIr
HAI besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-08-13, 20:36   #3
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Var inga problem att få den rutten att fungera. Ladda hem tåget också!
Gammal 2005-08-14, 00:18   #4
Byggare Bob
Guest

Cool

Skumt, har X-tracks version 3.15 installerad och newroads oxå. Får väl göra en ominstallation av MSTS och se om det fungerar. Men det stod INGEt om vare sig X-tracks eller NewRoads i ReadMe-filen
  Svara med citat
Gammal 2005-08-14, 07:58   #5
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Hej igen!

Enligt mrmike i denna tråd: http://forums.flightsim.com/ts/dcboa...ng_type=search så ska inte varken xtracks eller new roads behövas. Han säger att han körde rutten utan problem med orginal Global!

I den tråden står också hur du ska göra med tåget. Det blir nämligen varesig namn på tågmappen eller en con-fil, när man zippar upp det...

Som jag sa tidigare så har jag kört rutten utan problem. Jag följde råden ovan, om hur tåget skall installeras och hade min "Global_all" mapp installerad.

Min "Global_all" mapp innehåller: Xtracks, UK FineScale, CYKTRCK2, Scale Rail och New Roads. Så med den istället för org. Global, så kan jag köra det mesta (och jag har självklart en kopia av orginalet också!).
Gammal 2005-08-14, 13:28   #6
Byggare Bob
Guest

Standard

Men i samma diskussion längre ner i diskussionen, så talas det om att döpa om vissa filer då bokstaven Ø spökar, och då anser jag att rutten borde ha omarbetats och inte släppts på train-sim.com, utom möjligen då som en betaversion.

Undrar hur pass nogrann man är på train-sim.com att testa rutterna i sin helhet innan de släpps, förutom viruskontroll och att de packar upp som de ska?

För det är frustrerande att ladda ner en rutt med 29,3 kB/s i snitt och sedan få överge den bara för att den inte är gjord enligt REs gängse regler!

"Det blir nämligen varesig namn på tågmappen eller en con-fil, när man zippar upp det..."

Bara en sån sak som att tågets mappar inte får några namn tyder ju på dålig kunskap i hur man packar ner en fil!

Senast redigerad av Byggare Bob den 2005-08-14 klockan 13:30.
  Svara med citat
Gammal 2005-08-14, 16:56   #7
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Jag döpte inte om nån fil och ändå fungerade rutten för mig!???? Kan det där med bokstaven bero vilket operativsystem man använder? Finns dock en fil i den tråden, som man kan ladda ner och fixar det "problemet".

Tack vare den tråden fick jag veta vad tågets mapp skulle heta och vad con-filen skulle heta. Men det är det enda som hade vållat huvudbry annars!

Håller med att många saker är det som verkar ha packats och inte testats, innan dom blivit uppladdade. Och så funkar dom inte som dom ska och man får ladda ner patchar som fixar problemen. Lite dåligt!

En varning vill jag ge: Använd inte programmet i XP för att packa upp filer. Det missar filer ibland!
Gammal 2005-08-20, 16:20   #8
Traingoal
Hedersmedlem

Reg.datum: Feb 2003
Standard

Hej.

Drammen-Kongsberg finnes att ladda ner ifrån

http://www.ts-ef.com/

Mvh.bengt
Traingoal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:22.