Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-04-19, 18:33   #1
marjon
Medlem

Reg.datum: Sep 2002
Skicka ett meddelande via MSN till marjon
Unhappy HjÄlp!!!

Hej jag ska avinstalera mitt msts pga fel och sen instalera det igen men avinstalationen börjar aldrig.Det står instalazion setup,där hakar det up sig.Vad kan det bero på??

PS. Har en skapligt ny dator
Gammal 2005-04-19, 19:15   #2
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Vad har hänt "in the first place" som gör att du behöver ominstallera? Oftast är det bättre att gå till botten med orsaken till något problem, så man inte får det igen. Dra dig till minnes vad du gjorde i samband med att det slutade att fungera. Kanske är det samma orsak som gör att du inte kan avinstallera... Avinstallation är jag dock usel på, det har jag aldrig gjort...

Under alla de åren jag nu haft MSTS har jag inte installerat om en enda gång på grund av nått bekymmer med msts... Därmed inte sagt att jag inte haft bekymmer...

Nyinstallationer har bara varit i samband med datoruppgraderingar, men har faktiskt en installation i en gammal 800:a som är intakt sedan flera år sedan, det var de första LLJ-tagen som togs i den burken. Fortfarande fungerande. Använder den som en sidoburk, om jag t.ex bygger på nått, som jag samtidigt vill kolla hur det ser ut både i sim och RE samtidigt. Ibland kan det vara bra. (ja, jag har 2 licenser... )

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-19, 19:18   #3
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Du kan testa att markera Train Simulator mappen, högerklicka och välj Ta bort.

OBS! Tänk på att allt försvinner. Även allt extra du laddat ner och installerat!

Senast redigerad av Pierre den 2005-04-19 klockan 19:20.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-19, 19:26   #4
Basse
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
Standard

Hej!

Med mina erfarenheter så är det inte alltid bra att bara "Ta bort" mappen, Ibland kan datorn tycka att det ligger kvar ändå och då går det inte installera (så blev det me mitt Bf1942) Om man inte går Bakdörren på skivan och väljer Setup filen istället för auto-start, då brukar det gå.

(Lyssna inte på mig, jag kan ofta ha fel )
Gammal 2005-04-19, 20:37   #5
marjon
Medlem

Standard

Tack det funkade!!Men nu är min instalations skiva spårlöst borta så jag måste leta lite men tack för att ni hjälpte mig

PS. jag ville ta bort pga scale tracks krånglade och backupen var borta
Gammal 2005-04-19, 20:44   #6
marjon
Medlem

Standard

Hej igen hittade det nu Låg på det mäst otänkbara stället.I en byrå som jag aldrig använder,mammor vet ni!!Ska börja på en rutt,om den blir klar återstår att see kanske inte pga intresse för att bygga,annars kanske den blir släppt här.

PS.Undrar om jag får lov att använda sakerna från KMJ.V3??
Gammal 2005-04-19, 21:13   #7
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

http://www.e-buzz.net/forum/showthre...highlight=kmj3

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-19, 21:20   #8
marjon
Medlem

Standard

Man tackar Man tackar
Gammal 2005-04-19, 22:25   #9
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Bra att det ordna sig!

Vad hade du för problem med Scale Rail? Jag använder dom till Lidingöbanan och det är inga problem. Dom är förbaskat snygga också! Kolla här: http://msts.e-buzz.net/forum/showthread.php?t=8040

Nu när du nu lagt/lägger in MSTS igen, så ta backup ordentligt. Jag har backup på Global, Sound och Trains mapparna och kan således återställa MSTS till orginal-skick, om nått skulle gå galet....

Lycka till!
Gammal 2005-04-19, 22:32   #10
marjon
Medlem

Standard

Tack!!Jo problemet var att texture och shapes filerna till dom av någon anledning försvann och det gick ej att äterställa dom.Så nu använder jag dom vanliga men din rutt Lidingöbanan är otroligt finHar den släppts eller kommer den att släppas så kan du om du vill kontakta mig på min adress när den blivit släppt
Gammal 2005-04-20, 06:52   #11
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Hej igen!

Självklart ska Lidingöbanan släppas när den är klar. När den är klar, så kommer jag skriva om det här och på denna sida: http://web.telia.com/~u60000255/

Lycka till med byggandet!
Gammal 2005-04-23, 10:30   #12
marjon
Medlem

Standard

Hej och tack för lycka tillet!!Ja bygga ska jag nog börja med men tyvärr uppstod ännu ett problem.Efter att jag hade installerat msts igen så hakade det upp sig så jag lärade trycka på knappen,Sen startade jag om och då var min profil borta .Det var något hårdisksfel så nu ska jag lämna in den och så fort det är klart ska jag prova att bygga en rutt som kanske kommer att släppas.
Gammal 2005-04-23, 15:08   #13
marjon
Medlem

Standard

Hej vill medela att jag hittade en gammal rutt som jag började bygga hos min pappa men datorn här är lite gammal så om nån vill så kanske ni kan ta den och fortsätta på den??Biografi av den så långt som jag kommit: Den heter Greenwood Railroad men det kan ni byta om ni vill och göra den svensk ellr nåt( liknar en amerikansk rutt nu)den är påhittad och enkel och dubbel spårig. större vid ett ställe där slutade jag.den är inte elektrifierad alltså diesel ellr ång.Tänkte mig att den skulle vara ångloks körd först (den ska föreställa gammal)men den som vill ta den bestämmer.den går igenom mycket skog och i början där stationen utan namn är är ett relativt högt berg med lite konstigt stup.Den som vill fortsätta på den är det bara att skriva här så fixar vi så att ni får den(Vet inte hur man överför)Men det kan säkert nån av er.Ska till min mamma nu där datorn har pajat så jag har ingen changs att se om ni skrivit något.Men vecka 18 kommer jag till pappa igen så då kan jag kolla. hej på en vecka alla kära forum medlemmar

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:16.