![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Hei,
Her kommer det noen bilder ifra det prosjektet jeg har holdt på med de siste 6 mnd. Jeg har kommet til ustaoset. Jeg ligger ca 12 km etter virkligheten. Har kommet 252 km fra oslo. Alle stasjoner ligger på den høyden de skal være. Fra ustaoset mot geilo. Er ikke så langt unna geilo det her. ![]() Ikke så langt fra ustaoset, retning geilo ![]() Fra hol stasjon, retning ål. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Vilken fin landskap du skapat! [ ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jeg gjør alt selv. Men jeg går etter kart fra norgeskartet. Så det blir noe i nærheten av virkligheten.
Bruker F9, legger så sporhøyden først. Så at jeg kan se markersflaggene, og legge sporene. Når jeg er ferdig med det, lager jeg terrenget rundt. Tar den ene siden først så den andre. Gjør backup ofte. Jobber meg frem stasjon for stasjon. Først legge sporene, terrenget. Så får alt annet komme etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Her kommer det noen flere bilder fra bergensbanen. Har nå kommet til finse, og det går sakte men sikkert mot bergen.
Ikke så langt etter start fra finse mot haugastøl ![]() Finse st. ![]() like ved haugastøl ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jag kollade Norgeglasset om hur lång spåret räcker till. Jag tippar att spåret slutar i Flåm, där det finns färjehamn. ![]() Det är enormt bergsterräng längs hela vägen. Spännande! Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hei,
Det er noen andre som holder på med flåmsbanen. Selv kommer jeg til å havne i bergen. Har allerde de kartene jeg trenger fra norgeskart. De er virkelig detaljerte. Men det er mye fjell og tunneler der jeg bygger akkurat nå. Er vel egentlig mye tunneler nå frem til bergen. Har nå kommet over 30 mil av de 49 milene banen er. Jeg bygger terrenget selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Hei
Har nå kommet til voss st. Banker om ikke så altfor lenge på døren til bergen. For da er det jo bare alt annet igjen hehe ![]() Er fra ett sted som heter urdland. Mellom myrdal og voss. ![]() Voss st. ![]() Kryssningstunnel inne i finsetunnelen ![]() Hallingskeid, tunnelbitene som er i friluft vil etterhvert bli til overbygg. ![]() Myrdal stasjon ![]() Alle stasjonene ligger så og si på den høyden de skal ligge. Finse st. som ligger 1222 over havet så er det noen stigninger langs banen. Mange tunneler, bratt terreng osv... mvh Steinar |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
[
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej Steinar!
Hur går det för din spännande rutt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Hei Totte
Jeg har kommet til vaksdal, er nå ca 5 mil fra bergen. Så det går fremover, sakte men sikkert. ![]() ![]() ![]() Mvh Steinar |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Stunning...
I see you have added a few platform markers etc. - be very cautious about adding any interactive objects such as platform markers, speed limits etc. until all the track and roads are finalised. Rebuilding the track database with such objects installed can cause unpredictable results and may even create the dreaded vector errors. Chief Track Welder |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Va fint det blir! Ojdå, så man måste vara försiktigt med placering av "interactiveplatform" och "speed" enligt Big Vern. Jag själv troligen råkade ut för fel på trackdatabasen på grund av placering av väg i färdig tiles. Så jag förstår nu problemet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Hi Big Vern,
Thanks for the warning, but i already now that it cause problems ![]() I have added platform markers, but then deleted them again. I add platformarkers just to see the distance between two stations. Regards Steinar |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
That's a relief to hear. Really looking forward to driving the route. In the meantime I'm pressing on with Inlandsbanan.
Chief Track Welder |
![]() |
![]() |