![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
jag vet ett perfekt lingonställe!
Järnvägen i mariannelund! Stickspår, brukar plocka lingon där, då kan man passa på att kolla på tåget om det kommer! ![]() Nu har jag fått upp den! M.V.H Tobias år 2004! snart blir min tågsida klar, adress kommer senare |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Member
Reg.datum: Nov 2003
|
![]()
He he skyst lingon ställe =)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Så vad säger ni?
![]() ![]() M.V.H Tobias år 2004! snart blir min tågsida klar, adress kommer senare |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Spårspring?
![]() ![]() Du får fortfarande egentligen inte vistas mindre än 2.2 m från närmaste räl, där inget annat anges (såsom, plankorsning t.ex)... Dockär jag osäker på om det gäller gamla icke-använda "stickspår", men det ser väldigt mycket ut som ett bra ställe annars ![]() MVH Daniel ![]() VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Då ligger denna katt illa till ![]() Inget vett alls, till råga på allt som ett tåg var på väg också. Se dagens katter, bättre pli på dom var det när jag var ung ![]() ![]() Roger |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]() Citat:
Jag har gått en lång sträcka på järnvägen, väntade först på tåget vid stationen, som åkte förbi, sen gick jag! Det kom inga tåg då![ ![]() M.V.H Tobias år 2004! snart blir min tågsida klar, adress kommer senare |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
Vid flera tillfällen har folk slängt sig av spåret när man kommit med tåget, en bra plats att rasta hunden eller ta sin dagliga motionsrunda verkar dom ha tyckt. Att motionen snabbt kan förvandlas till ett sprinterlopp där målgången kan bli väldigt definitiv om man förlorar har dom inte tänkt på. Man har hjärtat i halsgropen en stund efter att någon precis har kommit undan även om man sitter på tåget kan jag intyga. Det blir inte bättre om den som går på spåret inte hinner undan utan får sig en kyss av tåget, den gången gick det bra dock. Man skall inte gå på spåret, så enkelt är det. Det finns faktiskt en lag som säger det också. /Bosse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Jag kan tagbellen [u]exakt</u> här så jag vet att godståget kommer t. ex 17.00 på vardagar! och persontåget 16.21, nästa kommer 17.48!
Brukar alldrig vara några arbetsfordon på den här järnvägen! M.V.H Tobias år 2004! snart blir min tågsida klar, adress kommer senare |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Tåget kanske kommer sent.. Man kan aldrig vara säker [}
![]() Med vänliga hälsnignar DJTimboy ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
just den gången väntade jag tills tåget kom, det kom 16.22, ja en minut!, stod vid stationen!
M.V.H Tobias år 2004! snart blir min tågsida klar, adress kommer senare |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
Faktum kvarstår, järnvägar är till för tåg, gående kan välja nästan all annan mark, varför måste man gå just på spåret då? /Bosse Ps. Godståg brukar dessutom kunna ha en "lätt flexibel" tidtabell, så att det brukar komma klockan 17 innebär inte att det alltid kommer klockan 17, persontågen brukar av naturliga skäl vara duktigare på att följa annonserade tider... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Men Sibbmark,
Håll med om att risken för att bli överkörd, för en person som är ute och knallar på spåren är ungefär 1%. Nu skall man kanske skilja på Getingmidjan i Stockholm och som i detta fall en inte allt för hårt trafikerad järnväg i Småland. En normal person, både hör och ser ett tåg innan det kommer. Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Du menar, En normal person, både hör och ser ett tåg innan man blir träffad. Tåget kommer ju ändå.
![]() Tja, Grycksbobanan var ju nerlagd så jag tog mig en promenad då och då (med lokförarsmäck och lokvissla ![]() /Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Hur många meter bor ni från Järnvägen? | sjonas | Off-topic | 28 | 2003-08-19 14:13 |
Om transsibiriska järnvägen på TV ikväll..... | Pierre | Off-topic | 3 | 2002-12-23 18:13 |