![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Vilket program behövs för att kunna läsa de filerna. När jag öppnar de, är det bara en massa kludd, och inte så fint uppställt som för vissa andra.
Frågar därför var man kan hitta det program som gör att man kan läsa dessa eng-filer. MVH Erik ![]() VD,Railway Transport System Kontrakt: http://www.svttl.se/rts.htm |
![]() |
|
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag brukar endast använda Notepad.
Enklast tycker jag (smaksak) är att lägga en genväg till Notepad under SendTo (Skicka till) katalogen som du hittar under ditt inloggningsnamn i Documents and Settings, t.ex i XP och sedan högerklicka på en fil (eng, wag etc) och välja "Skicka till" -> Notepad. Fredrik: Varför inte Notepad??? ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Skånsk användare
|
![]() Bilden borttagen då den överskred största tillåtna storlek (221 kb mot 100 kb som är tillåtet) /Admin Så här ser det ut, då jag öppnar eng-filerna. MVH Erik ![]() VD,Railway Transport System Kontrakt: http://www.svttl.se/rts.htm |
![]() |
![]() |
#5 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Så blir det ja när man öppnar dem i Notepad. Radbrytningarna hammnar fel. Använd wordpad/write istället. (som finns i alla windowsdatorer)
___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Admin & STW-member
|
![]()
Med risk att vara ute på hal is så har jag för mig att automatiskt radbyte inte finns i alla versioner av notepad utan kom i Win2000
I notepad till Win98 finns ingen "format"-meny ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Jag har för mig att om man ändrar i en eng/wag/ref-fil med Notepad så får MSTS tuppjuck, vilket MSTS inte får om man ändrar i tex Wordpad.
Det var så länge sedan det var på agendan vad skillnaden bestod i så jag har glömt exact varför det vart strul med Notepad. ![]() Mvh, R o g e ® Moderator Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Hej!
Jag använder BARA Notepad, det funkar alldeles utmärkt! Har Win. XP //Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
|
![]()
Det är inte radbyte det handlar om.
Win95/98/Me klarar inte UNICODE med notepad, men (barnprogramet) XP gör det och även 2000. Robban |
![]() |
![]() |
#12 |
Skånsk användare
|
![]()
tackar så mycket för hjälpen
MVH Erik ![]() VD,Railway Transport System Kontrakt: http://www.svttl.se/rts.htm |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
SMS filer | Roger | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 0 | 2005-02-13 16:01 |
Bränna .bin filer? | StefanD | Off-topic | 0 | 2004-12-03 12:36 |
Viktigt: Nedladdning av filer från msts.e-buzz.net | Christian | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 15 | 2003-05-08 23:42 |
Auran [varför får man inte alla filer till scen.] | mikath | Trainz - Allmänt om Trainz | 2 | 2003-04-26 19:15 |
DSB MZ lyd hur laver jag eng/cab sms filer | dld | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2002-08-08 00:14 |