Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-10-13, 14:40   #1
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard Inför KMJ version 3

Det är ju snart dax för Hawk att släppa sin KMJ i tredje versionen. Den här versionen kommer att släppas med lite aktiviteter i och jag tänkte det kunde vara på sin plats att indikera lite vilka fordon som kan vara fiffigt att ha installerade... Om man vill utnyttja aktiviteterna, förståss.. Ehh, ja jag har varit lite involverad i att göra aktiviteterna... [}]

Min tanke med aktivitetspaketet som följer med i KMJ ska representera en slags "bastrafik" för banan. Således har jag jobbat med en aktivitetsprototyp med drygt 170 avgångar, innehållandes de olika trafikslag som kan förekomma på banan. Så, där finns snabbtåg, regionaltåg, pendeltåg, godståg som kör mellan de olika industrierna mm mm.. Naturligtvis så finns det trafik över hela dygnet, med rusningstrafik av pendeltåg på morronen och eftermiddagen, godstrafik under natten och mitt på dagen osv osv

Denna bastrafik kan man sedan använda för att göra sina egna aktiviteter ifrån om man vill... Så, även om du gör en växlingsaktivitet vid Kvarndalens hamn med växlingsrörelser upp till stationen, så kommer du att ha med "riktig" trafik som inte direkt hör till din aktivitet som ger aktiviteten lite mer rymd.

Jag kommer lite senare beskriva vilka fordon som kommer att behövas... Men, redan nu passar jag på att indikera vad som kan tänkas behövas, utan att för den skull vara detaljerad:
- X2000
- LINX
- X1x megapack
- kustpilen
- X9
- X16
- Y7
- T21
- T43
- T44
- Ra
- Rc
- El16
- Kamelen
- SJ_steem_wood vagnarna
- Lämpliga vagnar till dessa respektive fordon...

Nedladdningsställena av fordon håller jag mig i första hand till e-buzz, banbyggarna, pussgurkans site.
Vad gäller godsvagnar så kan även nån av de stora nedladdningsstationerna bli aktuella, i första hand trainsim.com, the train.de och uktrainsim.com

KMJ-tråden finner du här:
http://msts.e-buzz.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5918

/Mats A

LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14
Mazz besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-13, 16:10   #2
Rogge
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Kommer aktivitetspaketet att finnas färdiginstallerat i KMJ eller följer det med som ett aktivitetspaket man måste installera manuellt?

Dvs, kan man när man laddat ner rutten välja om man vill ha aktivitetspaketet eller inte?

Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-13, 17:05   #3
Pursche
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Mycket inressant. Förutom X16, Y7, El16, Kamelen och SJ_Steam_woodvagnarna så är det likadana fordon vi använder till WuppeExpressen och på SVTTL.
Det är mycket bra om man kan få ett 'basutbud'för oss som gör aktiviteter till de olika rutterna som finns.
Kommer du att göra en förteckning på de olika stationerna och vilka transporter som bör ankomma/avgå? jag tänker t ex på att station D har mycket malm som skall fraktas iväg...

En efterlysning har jag också. På Nordic Rail-mässan som var i jönköping vecka 41 så var jag på ett seminarium om framtidens lok i Sverige som i detta fall skulle kunna vara BR 185. Ett allroundlok som finns i många olika varianter. Finns detta till MSTS, jag har inte hittat något men har inte heller letat på train-sim.com

/Pursche
SVTTL
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-13, 17:58   #4
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Vill först säga att dte vore smartast (tycker jag) ayy man får instalera aktiviteterna manuellt, för vissa kanske inte kan ladda hem fordonen eller inte kan instalera.
Och sen så kanske vissa inte vill ha felmedelanden

Pursche: Loket finns till MSTS, på thetrain.de Adress: http://www.thetrain.de

MVH Dson i Sandviken.

Dson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-14, 10:50   #5
Mazz
Hedersmedlem

Standard

Resonerade lite med Hawk igår och vi kom fram till nån slags hybrid av leverans med eller separat paket...
Aktiviteterna kommer att levereras i rutt-paketet, men i en mapp vid sidan om, så dom är inte installerade i rutten. På det sättet är dom alltid med i rutten och med en enkel drag & drop blir dom installerade för dom som verkligen vill utnyttja dom.

Det är ju som du säger, Dson, fiffigast om man själv kan välja, eftersom ganska många fordon kommer att behövas till aktiviteten. Men, så blir det ju oxå om man vill försöka efterlikan verkligheten... Fast, vi svensk-simmare har väl redan de flesta svenska fordonen installerade??

I rutten kommer det att levereras med en pdf med dels en stationslista med stationsförkortningar, en tutorial för att göra egna aktiviteter baserad på baspaketet. I det kommer även en beskrivning av trafiken. En transportbehovsbeskrivning per station är en god ide, det sätter jag upp på listan att göra. Kan jag skicka lite underlag til dig Pursche, så du kan kika på det så det stämmer bra överens med SVTTL:s intentioner? KMJ är ju registrerad rutt hos SVTTL, som ni kanske har sett...

Tanken är dock att trafiken inte ska vara super-pressad, det är inte målet att klämma ut vad banan klarar max, utan att vara en bas för just att kunna bygga vidare i egna aktiviteter och då måste det ju finnas bra med utrymme kvar på banan med ytterligare trafik.

/Mats A

Gammal 2003-10-14, 11:47   #6
Orbiter fan
Senior Member

Reg.datum: Apr 2003
Standard

Var kan jag ladda ner El16?
Orbiter fan besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-14, 12:00   #7
Mazz
Hedersmedlem

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Orbiter fan

Var kan jag ladda ner El16?
Jo, jag sa just att jag [u]indikerar</u> vilka fordon som kommer behövas, så man kan börja inventera sitt eget aktuella fordonsförråd.

Detaljerad beskrivning om var samtliga fordon finns att hämta kommer att komma i samband med att aktiviteterna blir klara.

/Mats A

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Trainz Downloader Pro, nytt version jelte Trainz - Allmänt om Trainz 2 2004-06-06 17:13
Vilken version av TRS har ni? Dson Trainz - Allmänt om Trainz 12 2004-02-29 21:39
Hur ser jag vilken version jag har? andreasrosen Trainz - Allmänt om Trainz 5 2003-12-30 08:46
X2000 (Chinese version) for download tang MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 17 2003-01-01 21:24
Ue 995 Version 2... Joel MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 0 2002-06-18 20:01

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:05.