![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
.. och den kommer med största sannolighet finnas på www.svttl.se om en vecka ungefär. Till detta så får jag 200Mb plats för olika saker. Bl a så kommer nog en Teamspeakserver att läggas in på prov. Även Wupperexpressen kommer att läggas in på prov. B.one som har webhotellet är inte överlyckliga då de inte vill ha en massa zip-filer men jag har ändå fått lov att lägga upp rutten tills vidare.
/Pursche SVTTL |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Ett alternativ till ett annat bra och billigt webhotell är www.99kronor.com jag har min hemsida www.raddningssidan.com där, det paket jag har heter silver, 250 mb för 99 kr/år fri trafik m.m
Om admin inte tycker denna post passar på forumet så får ni gärna ta bort den. Bara ett tips till personer som inte är miljonärer men ändå vill ha ett stabilt ställe att lägga upp sin hemsida på. MVH Bengt L. |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
|
![]()
Med över 3 års erfarenhet inom webhotellbranschen kan jag själv skriva några varningens ord.
Fri trafik har aldrig existerat, och kommer aldrig existera. Det dessa webhotell gör, b-one, 99-kronor, web10.se , cliche med flera med flera, är att erbjuda "fri trafik" för att locka kunder. Visst är det lockande. Dessa webhotell har själva inte fri trafik, frågan är då, hur kan dom erbjuda kunder fri trafik. När kunden börjar närma sig, vad hotellet anser är en gräns för trafiken så kommer dom blockera era konton, och säga att ni belastar server för mycket. Det har dom all rätt till, om man läser deras avtal som är fullt i skitsnack så kan dom istort sett stänga för vad som helst. Sen att dom skriver att ni betalstar servern istället för att ni drar för mycket trafik är bara för att gå runt lite och kunna ha kvar detta falska marknadsföringstrick, som är ett av dom fulare jag sett. Jag själv driver webhotell, och jag skriver inte detta för att locka fler kunder till mig, däremot tycker jag det är tråkigt när folk får sina sidor nerstängda p.g.a idiotiska hotell. Vill verkligen betona detta för er som kanske ser detta som ett fult marknadsföringstrick från min sida, vilket det icke är ![]() Däremot funkar säkert ovanstående hotell för gemene man med låg transfer/lågt antal besökare. Men så fort du börjar ta trafik eller ha många besök kommer löjliga ursäkter från bolagen. Läsvärt -> www.unlimband.com För övrigt är det väl trevligt att svttl får en hemsida, ser fram emot att lägga ytterligare en tågrelaterad sida till mina favoriter ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Ja, jag håller med dig, Håkan. Blev lite nyfiken, men samtidigt misstänksam, det var lite för billigt. Hittade tilläggsavtalen för överföring och där ser man att hos 99kronor.com så skulle överstigande överföringsbandbredd ovanför 10GB hamna på 80kronor per GB och år. Låter ju inte farligt, men börjar man räkna på det blir det intressant...
Ett räkneexempel då om man skulle vilja lägga upp en rutt på en sån här sida t.ex... Om man antar att ruttens zip är på 300MB och 500 personer laddar ner rutten (senaste KMJ såg jag var hemladdat av mer än 2000 gånger från en sida som nu är stängd). Det blir 150GB överförd data enbart på rutten. Med 80kr per GB blir det alltså 12.000 kronor istället för de blygsamma 99 spänn med "fri" trafik. Fri trafik upp till 5G per år, om man läser det finstilta. Såklart undrar man varför de lite dyrare paketen har begränsad trafik... Det relativt goda utrymmet som erbjuds i paketen kan ju eventuellt attrahera sådana användare som har behov av att distrubiera filer av nått slag. Och, med stort utrymme, så hamnar man såklart i överföringshastighets-dilemmat ganska snart... Fårlåt Pursche om det blev lite OT, men ämnet är ju iallafall angränsande.. ![]() ![]() LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Nu fungerar hemsidan och vi får väl se hur länge b-one.net står ut med oss. [}
![]() /Pursche SVTTL www.svttl.se |
![]() |
![]() |
#6 | |
Junior Member
|
![]() Citat:
Fast jag ska slänga över den sidan till en egen webserver istället ![]() --- ![]() |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Nya SVTTL är här! | vl | Virtuella Tågbolag | 114 | 2005-05-21 14:42 |
SVTTL behöver en ny medarbetare. | Pursche | Virtuella Tågbolag | 12 | 2004-11-11 09:07 |
Nya Tider på SVTTL. | Pursche | Virtuella Tågbolag | 4 | 2004-03-23 17:43 |
Ekonomin rullar på SVTTL | Pursche | Virtuella Tågbolag | 50 | 2004-02-08 09:05 |
Min hemsida | Trigger | Off-topic | 5 | 2002-08-18 20:20 |