![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Junior Member
|
![]()
Är det någon som vet hur vagnarna är numrerade? Ska åka i morrn å e lite nyfiken på vart i tåget jag hamnat... Sitter i vagn 4
NetMagic ![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Vagn 1 brukar vara längst fram (färdriktning söderut). Kolla vagnuppställningen på stationen du reser ifrån.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Junior Member
|
![]()
Vart kan man se den???
NetMagic ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Kolla här annars så slipper du springa ner till stationen:
![]() Kentas tågsammansättningar. Olaf Lindström, Olis |
![]() |
![]() |
#5 |
Junior Member
|
![]()
Hur funkar de då?? Alla linxtågen ser ju likadana ut... som de i min singnatur... ränknar man från vänster? För vagnen precis efter loket är UA2N vilket borde va en första-klass vagn... räknar man från vänster blir de vagn nummer 4...
Eller det kanske är så att dom räknar från loket? Så att manövervagnen blir vagn 4? NetMagic ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Om dom räknar som övriga X2
![]() Med reservation för kortslutning i internminnet nu i värmen ![]() Dags för drickapaus ![]() Roger ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
|
![]()
Kolla här:
http://www.linx.se/templates/PageWide.aspx?id=2150 Ja, Vagn 4 är manövervagnen. MVH Macley Fyllde 14 den 27/6 ![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Du Rojje, du har fel där du säger att vagn 1 alltid är efter driven!
När jag åkte Gävle C-Stockholm C åkte jag vagn 5, och den var direkt efter driven! MVH Dson i Sandviken. ![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Senior Member
|
![]()
Det finns vad jag vet ingen vagn i ett linx tågsett som kallas vagn 5.
Kolla på länken ovan. MVH Macley Fyllde 14 den 27/6 ![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
MVH Dson i Sandviken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Senior Member
|
![]()
Oj, förlåt. Jag läste lite slarvigt.
MVH Macley Fyllde 14 den 27/6 ![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Intressant skiss de gjort på Linx.se!
Tänk om man fick åka i loket i verkligheten... ![]() Det måste vara en skumpig upplevelse... ![]() ![]() Olaf Lindström, Olis |
![]() |
![]() |
#13 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Citat:
![]() ![]() Roger ![]() |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Dson:
Om det var X 2000 som du syftade på, så måste det vara så att vagn 5 ligger vid loket därför att manövervagnen och den ändan innehåller första klass? Det är nog så att första klass-vagnarna räknas som vagn 1. Eller har de första vagn numren i alla fall? Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Junior Member
|
![]()
De va vagn 4 och den va manövervavagnen.
NetMagic ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Med Linx X 2000 till Stockholm | Pson | Off-topic | 9 | 2003-05-10 22:48 |
X2 Linx | Mson | Off-topic | 7 | 2003-01-23 22:51 |
Testade du med Linx Burge? | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 8 | 2002-08-03 11:57 |
Fråga angående Linx. | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2002-07-24 14:24 |
Projekt Linx X2000 | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2002-06-03 18:44 |