![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Nån som vet vad detta kan bero på? Mitt UTC hänger sej efter ca 1 min när man laddar in en baseboard. Sen kan man använda allting utom just musen. Känns väldigt jobbigt.
/Blappe |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
En ominstallation av spelet brukar lösa de flesta fel.
Är det i "driver" eller i "surveyor" det hänger sig? Är det samma bana det hänger sig på? Vad har du för dator, grafikkort? /Fredrik Forumvärd |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Har redan testat att installera om. Har bara testat i survevor. Har en AMD 2000XP med GF4 grafikkort. Har även testat att installera om musdrivarna men det bråkar fortfarande.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
Reg.datum: Jan 2003
|
![]()
Hej.
Jag ska ta en saga för dig. Det är så att eftersom du har Win XP (och det i sig själv behöver 512Mb RAM minne för att funka bra) och Mirc och Gamespy och MSN messenger igång ( det tar ju en 20-30 Mb till) och på toppen av det så försöker du köra Trainz som själv utan problem kan sluka 512Mb till så (tror jag eftersom du inte säger hur mycket RAM minne du har, ej heller vilken typ) kan det vara så att du har för lite minne. Kör du med Win XP och vill ha allt det där igång + Trainz så vore det på sin plats med ca 1024 - 1536Mb minne. Prova och det här är nog nästan ett måste, med att stänga allt annat du har igång innan du startar Trainz för att frigöra minne. Stäng alla chat program, gamespy, virusprogram, brandväggar, winamp eller dylikt och så vidare. Vad har du för Grafikkort? Ett GF4 javisst men GF4 vad? Är det ett GF4 TI 4200 och uppåt så är CPU:n nästan i minsta laget för att den ska hinna med att mata grafikkortet med info som det behöver för att funka bra. Om du är hemma i Bios så kan du gå in där och ge grafikkortet en egen avbrottsadress (IRQ) för att säkerställa funktionen på det. OBS. Det är på egen risk du gör det. Den här sagan kanske du inte gillar men det är så jag ser på saken, och jag kan en del om hur en dator ska vara för att funka bra. //Pelle[8D] Nos nihil efficere non possumus |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Fin saga. Har för mej att alla sagor ska ha ett budskap eller ett vackert slut.
Testade att stänga av alla prog och drog igång taskmaster. CPU går på mellan 4-7%. Låter normalt. Drar igång trainz och CPU går upp till 90%. Men den använder bara som högst ca 300MB (Har 1024). Sen har jag ett GF4 Ti200 med 64MB. Fast grejjen är ju att det HAR funkat. Efter att tagit bort alla onödiga bakgrundsprogram så har den 35 processer igång. Har inte en blekaste om vad dom gör. Så minnet verkar inte va probbet. CPU. tja, kanske. Men kan man avbelasta den på nått sett i nån configfil? Är så ledsen just nu så jag nästan ångrar att jag köpt spelet efter ALLA dessa timmar man lagt på banbyggande så kan man inte ens fortsätta. mörker. Kan köpa en snabbare CPU men då vill jag ju helst veta att det e det som är felet innan jag anstränger mej. /Blappe |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
att gå in i Startmenyn -> Kör -> Msconfig -> autostart brukar göra
underverk ![]() ![]() starta upp tillsammans med windows ! Din dator blir både snabbare och bättre. Testa Du kommer inte ångra dig ! Snabbare behöver du knappast ! Jag sitter på en Athlon Xp 1700+, funkar skit bra, tanken är bara att du måste "ta hand" om den ![]() --- MvH Cj | www.aeger.net |
![]() |
![]() |
#7 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
Dom där problemen känner man igen tyvärr har haft flera sånna problem där spelet avbryts en gång i kvarten ![]() Tyvärr så vet jag inte vad det beror på men nu verkar mitt spel fungera bra igen jag kan förstå om du känner dig lite nere själv har jag gått miste om flera timmars byggande och även nån bana har man blivit av me då man inte ens har kunnat öppna just den banan man har hållit på att bygga på i surveyor. ![]() Hoppas att du får ordning på spelet igen! M.V.H Nicke! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Har nu testat lite och märkt att den hänger sej efter ca 1 minut OAVSETT vad jag gör. Finns det några cachefiler man kan testa att rensa eller ta bort. Börjar bli riktigt desperat nu. HILFE!!!!
/Blappe |
![]() |
![]() |
#9 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
M.V.H Nicke! |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Vilken bana som helst eller egentligen så spelar det ingen roll vad jag gör. Det räcker att jag startar UTC och när det laddat klart allt och den är i huvudmenyn så hänger den sej även där efter 1 minut.
/Blappe |
![]() |
![]() |
#11 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
BLÄÄÄ. Har testat det oxå och det hänger sej fortfarande. [xx(][xx(][xx(]
/Blappe |
![]() |
![]() |
#13 |
Senior Member
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Jo du !
![]() Byt från OpenGl till DirectX istället funkade här, så byt byt byt --- MvH Cj <> cj.aeger.net |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Suck. Neee. Funkade inte heller. (säljer datorn och köper ett gameboy istället.)
/Blappe |
![]() |
![]() |
#15 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Om inget hjälper som står här
http://www.auran.com/trainz/faq.php?FaqID=261 så mailar du support@auran.com med ditt problem. För övrigt finns det fler som har samma problem som du http://www.auran.com/trainz/forum/sh...light=line+910 http://www.auran.com/trainz/forum/sh...light=line+910 http://www.auran.com/trainz/forum/sh...light=file.cpp Med andra ord bör du testa 1) ändra uppdaterings frekvens på ditt grafikkort (antalet Hz) 2) Ta bort (flytta undan) allt nedladdat och se om felet kvarstår /Fredrik Forumvärd |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
"Räfflor" kvar efter omålning? | Kyriakos | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 7 | 2005-01-07 14:04 |
Söker efter bra ställe för domain.. | prymikom | Off-topic | 3 | 2003-11-16 00:57 |
MSTS Hänger! | Dson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 8 | 2003-04-07 23:43 |
Hjälp! [Behöver instl. hjälp efter formatering] | Yzerman | Off-topic | 16 | 2002-10-09 17:09 |
Hjälp efter jag har målat om... | prymikom | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 11 | 2002-08-06 14:23 |