![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej och hå...! Jag har nu, sent om sider, installerat TS2012 på min bärbara. Det finns mycket att göra med mitt Bensland. Det är ursprungligen skapat i TS2009. Nu tänkte jag följa med i utvecklingen (?) och jobba vidare i TS12 istället. Men det är ett jäkla jobb... Det saknas mycket som är ilsket rött! Hur får jag det svart och synligt? Sökte lite på "STW" och "Röd" men fick ingen träff. Kanske någon kan ge mig ett tips?
Det gäller mycket av STW-material, men i det här fallet linjestolpar. Det är TS12 build 46957 som vi talar om.
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Tjena emigranten
![]() Fråga 1: Har du uppdaterat luftledningspaketet http://www.e-buzz.se/forum/showpost....postcount=1??? Fråga 2: Vad får du för felmeddelanden på stolparna om du kollar i Content??? Inte för att jag använder mitt 2012 build 49992 speciellt mycket, men jag har i alla fall installerat det mesta (allt TROR jag) i luftledningsväg från STW bara för att kolla, och hos mej syns och fungerar allting riktigt. Nu har jag i och för sej labbat med allt mitt luftlednings-material (har själv inte installerat uppdateringarna som jag länkade till ovan), så jag vet inte om det beror på det, eller inte, att det funkar.
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hej Ekan och tack för svaret.
Jag får fortfarande inte upp något som syns. Felmeddelande i Content Managern är: Warning: This asset uses an obsolete trainz-build number. Trainz-build numbers below 2.7 are no longer supported. Warning: Required container 'thumbnails' is missing. Tyvärr är det rätt mycket arbete som går förlorat om jag inte lyckas lösa problemet. Som du kan se på kartbilden så finns stolparna där, men syns inte. Sanningen att säga så har jag köpt detta Trains 2012 här i Kanada därför jag hittade inte mitt spel, köpt i Sverige. Om jag finner det så skall jag byta och se om det fungerar för mig. Till dess får jag väl gå tillbaka till 2009 istället. Hälsningar
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Skumt, det är samma VARNINGAR som jag har, men en varning (gult utropstecken i Content) ska inte göra att objekten blir rödmarkerade i spelet.
Har du kollat så att stolparna inte har några "Faulty dependencies" (röd pusselbit)???
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Det är nog denna varningen som spökar för dig.
Prova med att lägga in en thumbnail. Det fixade dom flesta felen för mig.
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Nu har jag letat fram spelet Trainz 2010 och när jag installerade det så kom frågan upp: Om jag vill installera spelet som stand alone eller som en addon till befintligt spel. Jag sa Ja till det sistnämnda. Tydligen så lades spelet in under Trainz 2012 därför att jag har nu en genväg på skrivbordet som säger Launch TS2010 och det som kommer upp är då Trainz 2012 (!). Stolparna syns och är på plats! Det som borta är STW Plattformsplines. Där är det vita streckade linjer istället. Det syns som röda utropstecken i CM.
Felmeddelandet är: Warning: This asset uses an obsolete trainz-build number. Trainz-build numbers below 2.7 are no longer supported. Error: The Tag 'height-range' is not permitted within a container of type 'obsolete-track'. Warning: Required container 'thumbnails' is missing. Alltid bekymmer och problem när man skall konvertera om något från tidigare versioner av Trainz till det senaste spelet. Det här problemet har vi alla (?) drabbats av, i alla fall är det så för mig. Skall prova på att köra Plattformsfixet en gång till och sedan köra en Database Repair. Hälsningar
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2013-10-06 klockan 16:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Problemet kvarstår. Stolparna syns bara i minikartan. Har gult utropstecken i CM och är vita i listan i spelet. De syns när jag placerar ut nya stolpar, men de gamla från tidigare sparat spel syns inte.
Allt jobb från tidigare ser ut att ha gått förlorat.? Kan det vara en lösning att försöka hämta upp de gamla stolparna från den gamla Local-mappen som jag har sparat sedan tidigare? Antar att jag kommer tillbaka till startruta ett då, där de blir röda i listan också.... Hälsningar
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det vore en dröm om chakz0r kunde hjälpa mig/oss.... Hälsningar
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2013-10-16 klockan 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Du kan göra en egen thumbnail.
Som den jag gjorde, till ett lok. "bilden" Gör den i storlek 240x180. För det är den storleken som, den skall vara.
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Hallå där Björn, vad gör man sen - och hur?
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Man lägger även in dessa rader i configen.
__________________________________________________ _____________ thumbnails { 0 { image "screen.jpg" width 240 height 180 } } __________________________________________________ _____________ "screen.jpg" ska ha samma namn som bilden har. EDIT: Klamrana ska ha en förskjutning, blev inte så med det som jag klistrade in här ovanför, men det är bara att leta reda på ett objekt i cmp som har bild och öppna upp dennes config. Sedan bara att leta upp dessa rader och kopiera.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2013-10-16 klockan 18:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Det där låte bra. Skall prova nästa gång, därför att jag har fått stolparna tillbaka. Har laddat om alla mina egna kuids från en Localmapp jag sparat. Det knepiga är att stolparna syns i min tidigare version av Bensland, men inte i den kopia som jag kallat BenslandTS12. Hur som helst jag får väl utgå från vad jag har och nu reparera allt som saknas så gott det går. Det blir lite jobb. Se exempel på objektet "city-terminal" som fungerat i TS10 men som nu bara är en grop i TS12.
Så här såg T-centralen ut tidigare. Hälsningar
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Det här känner jag igen eftersom jag har ominstallerat 2010. Gissar att det är ett inbyggt objekt, men det spelar ingen roll. Troligtvis finns byggnaden i Installerat, men inte i Surveyors HUD-ruta. Leta rätt på bygget, du kanske hittar den i 2009 eller 2012, omvandla den till cdp-fil, lägg in den i lokalmappen i 2010 och dra den därefter över till picklist. Sen kan du med Picklists hjälp lägga in objektet.
Det tar en oänderlig tid för Trainz att lägga tillbaka objekten, såväl egna som många inbyggda, i HUD-rutan. För över en vecka sedan lade jag över svs vägskydd i datorn. Fortfarande finns bara svs trig i HUD-rutan. Dom andra får jag lägga in ett och ett i picklist. Frågar jag efter svs main i HUD-rutan hamnar jag i något tyskt. Det här är ett frusterande och omständigt sätt. Min räddning har varit att jag har den aktuella banan i en reservdator. I den är det lätt att identifiera objektet och föra över det till cdp. Repris: Leta rätt på objektet, för över det till picklist och låt picklist hitta objektet i Surveyors HUD-ruta. Om någon eller några månader brukar det ordna till sig. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |