![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Hej Jag har precis installerat ett spel på min PC, som bara är kopplad till min TV (HTPC) När jag första gången testade win. på TV så fyllde inte bilden ut hela TV rutan, det var en ganska bred svart kant på alla sidor. Detta löste jag genom att gå in i CCC (ATI)och aktivera GPU-skalning och slidern till höger 0 procent Översvep. Detta blev bra för skrivbordet filmer och annat. Men spelet blir mindre än skärmen och så växlar TV över till 60 Hz, jag har 50 som standard. Det är ju trist att inte spelet fyller hela rutan.. Kan inte bli klok på varför detta sker Kan någon hjälpa mig ![]() PS Kör i 1920x1080 både i Windows och spelet är inställt på samma När jag kör spelet på en vanlig monitor, så fyller bilden hela ruten
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej Hawk!
Känner igen problemet. Har för mig jag hade det på min förra dator med HD5850, när den var kopplad (med HDMI) till tv´n. Undrar om jag inte löste det med nån inställning i tv´n!? Kommer inte ihåg..var ett tag sen..