![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Så var det dags för version 1.1 av STW Vägskydd. Den innebär en stor förändring i systemet då alla triggers nu är utbytta mot en komponent som heter Spårledning. Det är en mycket effektivare skriptmetod och dessutom enklare och mer realistiskt att bygga med. Ringsträckan fungerar nu helt som i verkligheten med 3 spårledningar. Dubbelspår eller fler är inga problem, varje vägskydd håller reda på varifrån tågen kommer och öppnar direkt efter passage. Ringsträckorna sätter man direkt i namnfönstret och det verkar inte finnas någon direkt begränsning, jag har testat upp till 5 km utan problem vilket skall räcka för det mesta.
Den heter fortfarande svs-trig vilket innebär att redan placerade huvudtriggers automatiskt "konverteras" då man installerar 1.1. Observera att numera skall enbart en Spårledning per spår placeras, och den skall vara centrerad över vägskyddet. Ingen överlappning på samma spår längre. Det finns dock en specialfunktion där man kan bygga mer likt triggers, läs om den i manualen. Öppningstriggern har utgått helt, då den numera är inbyggd i Spårledningen. Även Stopptriggern är avaktiverad mest för att den byggde på den gamla triggertekniken. Om behov finns gör jag gärna något liknande i det nya systemet, kom gärna med idéer om hur en sådan skall utformas. Båda dessa finns dock kvar som komponent så att banorna går att ladda utan fel. Ta bort dem så snart som möjligt då jag har tänkt låta dessa utgå helt (obsolete) från installationen i nästa version. Övriga förändringar är bland annat att man nu kan ha blinkande ljussignaler på bommarna, detta sätter man individuellt på varje bom. Bommarna har även fått mer detaljerade modeller. Installera med CDP-filen och låt den skriva över det gamla. Läs i den uppdaterade PDF-filen! STW_Vägskydd_11.zip |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Återigen tidig julafton! Många julaftnar detta år...
![]() ![]() Edit; Kanske har jag läst manualen dåligt..? Men var ändrar jag inställningarna för spårledningen? Under "edit properties" (Define name för trackside) går det inte att ändra S1, Sv och S2...? Kör TRS2006 också...
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en. Senast redigerad av Dson den 2008-08-17 klockan 13:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
denna funkar ej, har döpt allt rätt denna gång och jag har ställt in allt men det funkar inte
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Överlägset!!! Det börjar bli många prickar över i`et. MVH. ekankal
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Tack för den
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Tackar från Er som lyckats få det fungera
![]() Man skall kunna ändra spårledningens sträckor mm i namnfönstret: trig_prop2.jpg /Mats |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
den där funktionen får jag inte ens att fungera, jag kan endast byta namn på den ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Och har samma problem här i TRS2006.
Mvh Alexander Senast redigerad av alex den 2008-08-17 klockan 14:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Som sagt jag famlar i mörkret här men prova att ta en helt ny karta och placera ut en ny spårledning och prova igen. Det kan vara så att den inte fattar att den är skriptad numera.
Annars, prova att ta bort 1.0 och installera igen. Alla heter svs- i början så det skall vara lätt att hitta dem i CMP. Förresten har alla samma problem, även TC-installationer? /Mats |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
I just had some problem, when I just put the trigger to crossing, and then error message shows that there is Syntax Error.
What did I do wrong? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Medlem