![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Lägger nu upp SJs moderniserade/upprustade A7 (1:a klass), B7 (2:a klass) och Veolia/Netrails 60-talsvagnar littera B1.
80-talsvagnarna är gjorda av Robert Österman och 60-talsvagnarna av Mats Strid. Texturerna till Veolia-vagnarna har Ekankal gjort. Stort tack! ![]() SJ A7B7_2.jpg Veolia B1_1.jpg Veolia B1_2.jpg Finns fler färgsättningar i paketet. Lycka till! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Stort tack hälsar jag och Jonte!
![]() ![]() ![]()
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Tack för vagnarna!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Hej!
Har laddat hem dom moderniserade vagnarna. När jag sen startar MSTS så kommer följande meddelande upp: Error reading train database file File: Trains\Trainset\A7B7Alpha\A7a-moderniserad.wag Något tips ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Har du gjort en consist med den vagnen? Om inte så brukar man få det meddelandet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Har försökt göra en consist med vagnarna men när jag ska spara denna så kommer samma meddelande upp och consisten sparas inte. Har en liten fundering, filerna i mappen börjar med litet a men mappen börjar med stort A. Har det någon betydelse ? Har kollat andra mappar och då börjar filerna med stor bokstav som mappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Det har ingen betydelse om det är stor eller liten bokstav. Har du lagt filerna från de moderna, ommålade vagnarna i SAMMA mapp som A7B7 Alpha? Annars saknas texture-filer till boggierna.
![]()
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Har lagt dom i samma mapp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Du får antagligen meddelandet pga att du inte har några consists. Testa ett annat consist-program t.ex. Conbuilder eller Convoi (gratis).
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
Inte så att någon i vagnarna kräver MSTSBin och du saknar det?
![]()
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Har försökt att göra olika consist. Gör jag med lok och vagnar a7\b7 svart så sparas dessa och jag kan köra dessa. Gör jag med lok och någon vagn som är moderniserad så funkar det inte. Är det något speciellt med dessa vagnar ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]()
Jag får också något slags felmeddelande på vagnarna? Jag testa hämta hem orginalvagnarna men fick endå felmeddelande? Ska fota en bild så ni får se felet.
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
JAg tror felet är på raden wagon & wagonshape. Dem heter olika. Om inte jag minns fel från allt mitt byggande så ska det stå samma namn på bägge ställena.
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Vilket ska det vara ? Har ändrat till a7a-modern i Wagonfältet men det funkar inte. Samma meddelande som förut. Hälsar Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]()
Här är mitt fel på det !