![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Vad har hänt med patchningen för TRS 2010?
Jag har nu ominstallerat TRS 2010 två gånger (plus första installationen) utan att få programmet att fungera. N3v:s automatpatchning sker i raketfart – från 43434 till 49933 (SP3) på mellan 15-30 minuter.Tidigare har ju patchningen tagit många timmar. Vad som skett är att Surveyors HUD-ruta inte fungerar. Objekten läggs inte in i den. För att få in ett objekt av hundratalet tvingas jag gå via picklistan i Content. Därefter kan man klicka två gånger på objektet i Surveyors picklista. Då får man fram objektet. Att fråga efter objerktet direkt i HUD-rutan går inte. Om man exempelvis vill lägga in vägskydd måste samtliga objekt läggas in i picklistan. Sedan måste man dubbelklicka på ett objekt i taget för att lägga in vägskyddet. Man kan alltså inte söka efter objekten i HUD-rutan - objekten ligger i picklistan. För banbyggare skapar ju detta stora problem. I princip måste samtliga objekt i lokalmappen läggas in i picklistan. Den kommer då att sträcka sig ner till golvet och längre än så. Konsekvensen är att allt banbygge omöjliggörs. Jag har nu tagit ner de manuella patcherna. Frågan är nu om jag våger lägga i dem och skriva över de automatiska – eller om jag skall ominstallera 2010 för fjärde gången och installera patcherna manuellt. Installationen har gjorts i en splitterny win 7-dator av närmare värstingklass. Jag har dessutom en XP-dator med ett väl fungerande 2010. Det är värt att också informera om att vid samtliga ominstallationer har banan förstörts på olika sätt vilket motverkats med att kryssa ur rutan ”Enable hardware accelerated...” i Content och sedan committat samtliga objekt. Nisse |
![]() |
![]() |