|   | 
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
| 
 | |||||||
|  | 
|  | Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
|  2012-03-30, 18:09 | #1 | 
| Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem Reg.datum: Aug 2001 Ort: Huddinge, Sweden. 
				 |  Tunnel som inte snäpper till i hörnet. 

Kört fast, då jag hade tänkt mig att modernisera Pussgurkans tunnlar, så att dom inte snäpper fast i hörnen i rutnätet. Hade tänkt att få till dom, som Andi06 tunnel typ AJS Severn Tunnel (inbyggd i Trainz). Hade för mig, att det var något som man tog bort i configen eller la dit, men jag hittar ingen större skillnad i deras olika configar, som skulle påverka detta eller så har jag totalt stirrat mig blind. Någon som har ett tips om detta, hur man gjorde/gör. Har för mig, att det ska gå på något sätt, men har kört totalt fast i nuläget.

__________________ Bengan | 
|   |   | 
|  2012-03-30, 20:58 | #2 | 
| Medlem Reg.datum: Jan 2008 Ort: Uppland, Sverige 
				 |   

Det är väl objektstypen som skiljer? Den ena är Type Splines eller Tracks och den andra är Tunnels. Sedan är det hur dessa skiljer sig meshtekniskt.

__________________ -k- | 
|   |   |