![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Kört fast, då jag hade tänkt mig att modernisera Pussgurkans tunnlar, så att dom inte snäpper fast i hörnen i rutnätet. Hade tänkt att få till dom, som Andi06 tunnel typ AJS Severn Tunnel (inbyggd i Trainz). Hade för mig, att det var något som man tog bort i configen eller la dit, men jag hittar ingen större skillnad i deras olika configar, som skulle påverka detta eller så har jag totalt stirrat mig blind. Någon som har ett tips om detta, hur man gjorde/gör. Har för mig, att det ska gå på något sätt, men har kört totalt fast i nuläget.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Det är väl objektstypen som skiljer? Den ena är Type Splines eller Tracks och den andra är Tunnels. Sedan är det hur dessa skiljer sig meshtekniskt.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |