![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Jag håller på att ändra lite i betal banan West from Denver. På ett ställe finns det en spline som jag vill använda mer men den går inte att hitta. Jag kan ändra höjd och flytta på den men det går inte att ta knappen "Get Spline" för att få fram den i listan. Kan man på något vis gömma/dölja saker för användning eller vad är det som är fel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Det var likadant med saker som låg på banan demo Modula City. Men om jag inte missminner mig så lyckades jag hitta de delarna från den banan om jag letade, men de gick inte att editera i CMP men jag tror att jag kunde ställa ut dem i en egen värld.
Jag har dessvärre ingen lösning, men du kan ju testa att ta fram alla kuids som ingår i routen och sedan sortera ut alla splines. Där borde du hitta den om den inte är dold.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Det kan var så att splinen som du försöker att hitta, är under spår. En del splines är under spår istället för under objekt.
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]() Citat:
bifogar en bild med vad jag menar. tryck på knappen så står det vad den har för filter igång
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Om man hittar den under spår skall den inte gå att flytta om man använder flyttaverktyget i splinemenyn.
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Jag har kollat och allt är markerat som 5 stjärningt.
Jag har skickat med en bild som visar hur det ser ut. Det är det som liknar en kajkant som jag vill ha tag på för att kunna använda den mera. Bron som är med på bilden är utbytt och är inte den som var med från början. Bild 01.jpg Kan en som bygger en bana, gratis eller betal på något sätt hindra att någon annan kan använda delar av deras material. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Du skulle kunna testa en grej, slå på genomskinlig mark, en knapp som skall finnas i den övre menyn, och så kollar du om du kan använda grab-tool och trycka på den undre delen av splinen. Jag har upplevt att vissa saker är svåra att greppa om man inte trycker på dem längst ned.
Om inte det fungerar så är den troligtvis låst på något sätt.