![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Ett Trainz-år har gått och det ger anledning till en personlig tillbakablick ur användarsynpunkt. Våren lämnade inte mycket till ett dassigt minne, men i det tysta skedde ett intensivt utvecklingsarbete; nämligen Svenska signaler signerade Svenolov och Korvtiger.
Och så, den 10 augusti, mitt under min pågående flytt, släppte Svenolov grundbulten till svenska signaler, . Ett par dagar efteråt placerade Korvtiger ut sitt signalsäkerhetspaket i Forum. Två stora dagar som revolutionerade banbyggandet i TRS med väl fungerande semaforer och mycket annat, exempelvis min favorit; spårspärr med lykta. Under hösten skedde gradvisa förbättringar. Men visst hände det mycket annat. Vi gladde oss åt Stinas underfundiga formuleringar – moster Hulda blev en kändis. Vi deltog i Benkegbgs elände med jättebanan Bensland. Vi tog med varm hand emot Bjornls raffiga byggen som fyllde hålrum i Trainz. Under året blev Trainz 2012 ett hett ämne på många sätt med deklarationen av Svenolov att i fortsättningen är det TRS 2009 ver. 3.1 t o m 2010 som gäller. Ett häftigt beslut – ingen bra reklampelare för 2012. Den anländande vintersäsongen inleddes 4 november då LAn släppte de helt färdiga BJ O- och Ds-loken. Det första ett förnämligt godslok, såväl på utsidan som insidan. Driftvärdena, design Korvtiger, enastående liksom Lans hytt som medger realistisk cab-körning. Loken tyvärr underskattade. Loket återkom för ett par dagar sedan i form av Ekans vädrade version. Sen kom december med storm och vatten uppifrån - och LAns stora show. Inom loppet av några veckor presenterades sex lok, två efterlängtade lokstall och, med hjälp av Bengen, 50 olika småobjekt. Inte nog med det; han lämnade landbacken och skapade Rederi AB s/s Tor. För att kunna ta sig fram landbacken konstruerades tre slussar. I sanning en imponerad prestation som kryddades med hot om time out. Bjornl försökte ta upp kampen, men kom ett par steg bakefter. Vilken då kamp? Det handlar ju faktiskt om två olika spår; bjornl står fast på landbacken, LAn rör på sig. Det berikar. Sammanfattningsvis: En stor månad för Svenska 3D Tåg, avdelning Trainz, kanske den allra största. Som banbyggare och nyårskrönikör har man rätt att titta framåt. Tiden håller på att rinna ut för Svenska Tåg 2004 och 2005. Chakz0r:s värdefulla objekt ligger illa till är jag rädd för. Det kan bl a handla om hans lutningsstolpar, viktiga verktyg och mycket annat. Svenska Tåg är värdefullt gods att förvalta. Nisse |
![]() |
![]() |