![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
"Lever Auto" är en växel som hängt med länge, dock inte längre än till 2010 verkar det som. I 2012 finns den inte med längre. Finns det någon växel som är "svensk" i det spelet? Någon som har tips att komma med? Jag har fört över mitt projekt Bensland från 2010 till 2012 och stötte naturligtvis på massor av problem. De går att fixa - med lite möda och stort besvär. Men växlarna försvann! Provade att söka med filtret "auto" men den kära gamla Lever Auto var inte med. För övrigt så jobbar jag med att byta ut de där märkligt mystiska rälsbitarna som skall föreställa platformsbitar från STW Platformspaket. Av någon oförklarlig anledning så skapar Trainz okänd räls av STW-materialet. Detta händer också på en del vägavsnitt, där vägen byts ut mot en okänd räls istället. Hälsningar
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Kanske har något med Trainz-build att göra.
Alla Tomas grejer är gjorda för TRS2004 och nedåt med build 2.4 eller mindre. Då det minsta för uppladdning på DLS nummera är 2.7 och uppåt. Så kanske inte TS2012 accepterar lägre build än 2.7. Prova att ändra i configen på växeln till 2.7 eller mer. Skulle den då fungera, så kanske det även är värt att ändra på allt för platformspaketet.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hittade växeln Lever auto i mitt tidigare Trainz 2010 och kopierade över till TS12. Ändrade i configfilen från Trainz Build 1.5 (!) till 2.7 och den fungerar!
![]() Hälsningar