![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Jag behöver ert råd. Jag är inte hemma alls på skapande av objekt annat än försökt kladda på redan befintliga objekt, med amatörmässig framgång. Letade runt lite efter en Grafisk Färdplan men hittade (förutom lite om det) också en sida som innehöll en hel del tips om diverse program om än det ena och det andra. Ett av dem handlar om att skapa nya logotyper. Eller som det verkar "namnskyltar". Programmets delar syns på bild 1. På bild 2 är en liten förklaring om programmet, som jag delvis förstår men ändå inte.... Öppnar jag programmet så kan jag exempelvis ändra på skylten och får en bild (bild3) som sparas som bmp. Sedan då? Vad ska jag göra för att få en snygg skylt på en stolpe i Trainz med detta. Är det något som ni 3D-experter kan ha nytta av? Jag skulle önska mig en stolpe, eller en skylt, som är lätt att ändra texten på. Det finns vet jag, en del sådana, men frågan är om det här programmet än till någon användning för sådant? Hälsningar PS Om jag gjort något fel att publicera detta så får administratören ta bort inlägget. DS
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Det är nog inget man kan använda till Trainz, eventuellt om man kan göra texturer med den, men annars så tror jag att den inte har något nytta.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]()
Man kan använda det till att göra texturer och sedan spsra ner de. En textur jag har gjort med det programmet:
![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Jomen, det finns som vanligt begränsningar, tror jag. I det här försöket så kan man inte skriva in mer än en viss längd av ordet på skylten. Bara två rader också.... Nä, jag tror inte jag har någon nytta av detta. Ni andra få leka vidare
![]() Leta gärna vidare också på sidan jag refererade till i början. Hälsningar