![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej
Vad gäller eg. för enginspecar för godsvagnar? Jag använde ju korvtigers för DONJ,s tre släppte treaxliga godsvagnar och nu när jag skall göra fler vagnar undrar jag. A. behövs enginspecar för godsvagnar (eller är det enbart för att få ett mer realistiskt beteende)? B. Skall man bara ha dessa till bromsade vagnar och skippa dom på de obromsade eller? MVH / BjornL |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Alla vagnar måste ha en enginespecs, det är för att kunna räkna ut bromskraft och rullmotstånd med mera. Sålänge det gäller svenska vagnar, oavssett spårvidd så kan man använda mina enginespecsar, det är i stort bara bromskonfigurationen som skiljer, och den är lika på alla svenska vagnar med trtckluftsbroms, vad jag vet. På obromsade vagnar skall du ha min enginespecs som heter tryckluftsledning, den är obromsad, men med ledning så de andra vagnarna kan bromsas.
-k- Senast redigerad av korvtiger den 2011-08-02 klockan 08:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej Korvtiger
Tack, då förstår jag bättre hur jag skall göra. MVH / BjornL |
![]() |