![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Nytt hus på gång. Denna gång Wittersjö station.
Det finns dock en del att åtgärda - vet inte riktigt hur jag ska få plats med alla texturer.... funderar på att öka upplösningen från 1024x1024 till 1024x2048 pixels men vet inte om det är att försöka för mkt... Funderar också på vad som är bästa inställningen för ljusthet i Blender - 0.8 tycks vara standard och ser hyfsat ut. 0.1 blir rena natten.... Sen måste man ju försöka fixa en ännu lägre polygon version också för större avstånd..... wittersjö.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Sjutton, nu när jag ser närmare har jag gjort våning två för hög. Måste sänka den...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
vittersjö_bild0000.jpg
Övningar i UV mapping..... går inte så bra. Saker och ting blir olika stora av någon anledning.... Jag lär inte få till det i samma klass som björnl's version av Ockelbo station.... ändå är det samma tokstolle som levererat fotona till texturen... (dvs jag). Senast redigerad av spyfrog den 2011-04-27 klockan 23:28. |
![]() |
![]() |