![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Tjena, jag å några polare tänkte lana lite i helgen, det är första gången för mig att lana hemma, så jag har några frågor..
1. Kan någon tipsa om en affär som säljer LAN-hub (4port som man kan koppla ihop datorer i?) OBS: endast fysiska affärer! 2. Fungerar det att använda vår internetrouter som LAN-hub? Alltså när den är offline? Den har 4 portar. Det är en Thomson TG787 Hoppas någon har svar på frågorna!
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Routern borde funka, så vitt jag vet, annars så finns sådana grejer att köpa på nästan vilken elgiganten/mediamarkt/ annan elektronikfirma som helst. Det viktigaste att tänka på vid LAN är dock att vara på plats minst en timma innan man egentligen tänkt sätta igång eftersom saker kan och kommer garanterat att jävlas. Det gör det alltid, men är man bara inställd på det och inte ger upp bara för att man inte får igång det på en kvart så borde det inte vara ett problem
![]()
![]() |
#3 | |||
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]() Citat:
Citat:
![]() Hub är gammal, du ska ha en switch ![]() Typ, webbhallen/elgiganten/osv. De flesta har Citat:
Troligen kommer det fungera, dock lite osäker. Då routern heter Gateway router så är det ett modem med. Förr stog det med inbyggd switch (om de gick att ansluta fler). Men detta är normalt i hemmaroutrar att de fungerar till fler datorer. Spec om dom har inbyggt trådlöst nätverk.
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Vi är 5 personer. Och det är inbyggt trådlöst i routern.
Dock har vi nog en lösning, att tre ansluter sig till det trådlösa nätverket, och jag och en annan kille ansluter oss till routern via sladd, eftersom vi inte kan ta emot trådlöst nätverk i datorerna. ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Japp, de låter logiskt
![]() Lycka till! ![]()