![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hej alla,
här kommer jag att avrapportera vad som händer med B-loksbygget. Vänta er inga snabba resultat, för först skall Kolvagnar och Kalkvagnar göras klara. Sedan kommer jag under kommande halvåret att följa "pånyttfödelsen" av ett speciellt B-lok (nr. 1135) i Herrljunga Lokstall, just det lok jag ämnar bygga. Har iallafall "rest" Buildingboxen i max, alltid en början. Sen finns massor av delar från F-loket och J-loket att konvertera och animera. Den slutliga textureringen kommer att göras när B 1135 rullat ut i vårsolen och blivit avfotograferad.
![]() |
#2 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Det här ser vi fram emot! B loken är mycket trevliga att arbeta med, samt så är dom ett väldigt bra ställe att äta frukost på när det är riktigt kallt om morgonen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Härligt att få se, att även ett B är på gång.
Du har vi något, att se fram emot i vintermörkret.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Den tendern på B loken fans i c och a tendrar. c tendrarna från E lok fick en A tender i stället. B tågen mellan Alvesta till karlskrona gick med c tender dem som gick till Kalmar hade A tender. gp3119
![]() |
![]() |
![]() |