![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej Bengan och benkegbg hur gör ni era kartor? Kan man bara göra över Sverige. Jag skulle vilja göra en Skottlandskarta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Inga problem med Skottland. Gå in i Forum/Landskapsdesign I tråden Realistiska landskap för 2004 och DEM finns inledningsvis länk till Emges fina tutorial. Värdefulla tips finns i tråden Realistiska landskap för ts9000 (skall nog vara 2009...). I Hog, var? finns länk till Hog. Latitud och longitud bjuder Google på - http://itouchmap.com/latlong.html
När du har läst allt det här och ändå har problem kan du återkomma till Forum. I övrigt bjuder jag på en bild från Dumfries Senast redigerad av Nils Blid den 2010-11-04 klockan 23:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Det här fick jag inte till att fungera. Programmen har ändrat sig sedan manualen skrevs. När jag skall starta Radio Mobile saknas rmwdlx32.dll fast den finns i samma mapp. Flytta den till Windows/System32 mappen hjälper inte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Helt rätt att flytta filen till system32. När du installerade Radio Mobile skulle några små apostrofer tas bort i villkorstexten i installationsprogrammets inledning. Har du gjort det?
Manualen är för 2004. Har du senare versioner läs tipsen i trådarna ovan. Manualen för 2204 är i stort sett giltig fram till att du skall lägga in bilderna i Hog. Då sker förändringar. Tycker du att det är för krångligt att kopiera och klistra in vatten, så hoppa över det. Återkom och rapportera. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Fick inte Radio Mobile att fungera så jag bytte till benkegbg skånebana och Danmark ost. Men jag lyckas inte sätta ihop dem i TS2010. Jag kommer hit, se bild.
Merge.jpg Vad skall jag göra nu? Tidigare försök har bara lett till att spelet går ner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Som Error-texten säger. Du kan inte foga samman två rutter med samma namn. Om du skall lägga ihop två rutter i Trainz 2010 så måste du ändra namn på dessa. Du gör det i "layer"-menyn. Kalla den ena banan för exvis Skånebana istället för Route-layer och den andra för Danmark Ost. Sedan kan du merga ihop dessa till en bana. Hälsningar EDIT: Hoppsan så snabba vi är båda två ![]()
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2010-09-16 klockan 13:13. |
![]() |
![]() |