![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Hm, fick nått ryck och börja städa lite på hårddisken hittade lite mer eller mindre färdiga objekt till trainz..
Vissa är klara, ett objekt är släppt vad jag själv kommer på, resten ligger och väntar på bättre tider ![]() Man kanske ska ta och sätta sig och pilla vidare? För er som undrar är det polygonantalet som står i rutan.. Förklaring på vad allt är kanske.. 1. EUR-pallar, kvar lite texurering/optimering 2 & 3. hör ihop, där får ni gissa ![]() 4. 3d Räls, Saknar bra textur till ballast/sliprar + bumpmappning 5. ingen aning vad dom kallas, LOD på den kanske 6. 3d Spårvagnsräls, texturer (tanken är att dessa + ett vägpaket ska släppas samtidigt, men det lär dröja) 7 & 8. Spårvagnsstolpe, polygonoptimering mm
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam Senast redigerad av leoj den 2010-05-25 klockan 01:59. Anledning: stavfel |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Fortsättnig följer..
1. Trafikljus, texurering (ev animering/signalering) tanken var som kollektivsignal 2. Transformatorhus, skapad för ett bra tag sen, finns ute på DLS, ska ladda upp en omarbetad version är tanken 3. Vagnhall, tänkt som modulsystem, för att skapa olika vagnhallar, just nu bygger jag så dom blir 230 m långa, just påbörjat (fastnade med denna under kvällen)
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Trevligt leoj.
Sånt här, är alltid välkommet.
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Objekt 6, 7 och 8 i första posten är ju också intressanta i detta sammanhang.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2010-05-25 klockan 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Bara för du sa så behövde jag ju in och kladda på den
![]() Jahapps, ut och jaga rätt på olika monteringsanordningar då Bilderna: 1: Pillade lite mer med trafiksignalen som sagt, så gav den en liten textur, från vänster: Ny smalare modell, ev stolpe m 2 signalsljus med, gamla tjockis modellen 2&3: Pillade lite med vagnhallen med.. >900 polygoner ![]() Och jag har inte ens börjat sätta ut hållare till kontaktskenan.. Kanske blir att optimera alla fyrkantiga saker till platta eller nått :P
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
kommit hem från att inte varit hemma, så har saknat trainz massa, så har nördat det några kvällar nu :P
Dock som vanligt, vill man ha nått till trainz får man bygga det själv.. saknar massa varianter av plattformstak, så kastade ihop en början till nått som kan efterlikna ett tak iaf. SÖKES Jag är rätt kass vad de gäller texurer, är inte världsbäst på 3d men man lär sig.. Dock är texurerna värre med.. De blir aldrig riktigt bra.. Jag undrar om det finns någon som man kanske kan sammarbeta närmre med för att sätta lite färg på tillvaron, eller iaf färg på objekten ![]() Skicka i väg ett sådandär PM till mig så kan vi se om det kan bli någe ![]()