![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Jag är nybörjare och kan inte så mycket om hur man förändrar saker i Trainz. Men har i alla fall lyckats måla om lite grann. Min fråga är i det här fallet, hur gör jag för att ta bort saker som ligger i objektet. Här är det ett vanligt trafikmärke. Jag vill ta bort stolpen och flytta upp objektet som en vanlig tavla upp på bron. Jag har ändrat på skylten (3,5 m blev 8,5 m) och det var enkelt. Men i config-en så finns det en sak till - "stolpe". Kan jag bara deleta den? Troligen inte för i så fall får jag nog ett felmeddelande om att det saknas. Måste kanske ändra den s.k. IM-filen? Hur gör jag det? Har laddat ner ett HEX-editor program men fattar inte ett vitten hur man använder det. Finns det någon bra "instruktionsbok" hur man fixar egna grejor och ändrar på andras? Hälsningar