![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Visa resultat för omröstning: 2. Vilken ellokshytt skulle du helst vilja fanns till Trainz ? | |||
Rc |
![]() ![]() ![]() ![]() |
57 | 74.03% |
X2 |
25 | 32.47% |
D-ellok |
16 | 20.78% |
F-ellok |
3 | 3.90% |
Hg-ellok |
2 | 2.60% |
Ra-ellok |
6 | 7.79% |
U-ellok |
1 | 1.30% |
Ma-ellok |
10 | 12.99% |
IORE |
6 | 7.79% |
ANNAN |
2 | 2.60% |
Flervalsomröstning. Antal röster: 77. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Till Trainz levereras över 500 hytter med spelet, hur många är svenska fungerande hytter tror ni? Jag skulle vilja uppmana till bygge av svenska hytter. Lok-Kalle har gjort en till Z3 och Y6, Marcus håller på med en till T44, själv har jag gjort några. Inte konstigt att vi Trainzare blir beskyllda för att köra modelljärnväg. Nu när Svenolov snart är klar med sina Superskript och för att råda bot på "hytt_torkan" skulle jag vilja veta två saker.
1. Finns det fler animerade svenska hytter som någon känner till ? 2. Startar några omröstningar för att kartlägga behovet: * Ellokshytter * Diesellokshytter * Motorvagnshytter I varje omröstning kan du rösta på två alternativ.
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2010-11-27 klockan 09:45. Anledning: kompl. |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Mycket intressant! Kul om det blir fler hytter till Trainz. C20 har ju en mycket fin, fungerande hytt, och Y1 (som dock är "statisk")
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Två grejjor bara: Jag såg att X2 är med i både motorvagns-tråden och här. Sen undrar jag angående Rc, snackar vi Rc6 eller äldre modeller? De hytterna är ju helt olika så det skulle kanske vara två alternativ?
![]()
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Ett snabbt konstaterande är att en övervägande majoritet vill ha en Rc-hytt.
I min enfald trodde jag den fanns med i "Commutity Ware"-loket, men det gjorde den inte??? Frågan är om någon gör en Rc1-4-hytt och om den skall den skall ingå i CW eller vara helt fri utan kostnad? CW-loket skulle lätt gå att komplettera till STL-standard och en hytt om upphovsmännen ger tillstånd!? (Frågan är om det ligger i tiden för oss att försöka tjäna pengar på vår HOBBY, jag är skeptisk!) Om jag får tillräckligt med bra utgångsmaterial (bilder, funktionsbeskrivningar m.m.) för att bygga en hytt till Rc skulle jag kunna göra det trots att Rc egentligen ligger "långt" utanför min "händelsehorisont". Kom gärna med synpunkter!