![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Hej.
Jag är en nybörjare som har en fråga om spåren i Trainz. Uppför sig tågen olika beroende på vilket spår man använder på banan. Annlednigen till att jag frågar är. Jag försöker att hålla ner antalet signaler på min bana. Speciellt inom bangårdar. Kom underfund med att om man har en signal i början på Bangården. Så stannar tåget innan den för den visar Rött. Efter cirka 10-15 sekunder, slår signalen om till gult. Och tåget kör in på bangården. Men detta är tydligen beroende på vilket spår som används. Jag använde först "Yard 1t kuid:36713:38814" med detta fungerade det inte. Bytade ut det till "Tra nedsmutsad 1s kuid:36713:38380" sen fungerade det. Jag använder trs 2009 Är där någon form av script inlagda i spåren. Senast redigerad av baloo406 den 2010-07-21 klockan 10:51. Anledning: fel spår |
![]() |
![]() |