![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har rensat och rensat, bland allt skit som man har laddat hem och har kommit en bit in på bokstaven O.
Har kanske hittat, 10 bra hyfsade banor utav 1000 utrensade. Tittade precis, på en tysk bana som håller hög kvalité och som jag tycker är värd att tipsas om, om ni nu inte redan har hittat den. Den är för TRS2006 och heter Ohmtalbahn. Author:ikael Kuid:150099:1059 Banan ligger nog bland tio i topp och klart värd att laddas hem tycker jag.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2010-02-08 klockan 16:53. Anledning: Kanske även bör tala om, var man kan ladda ner den. Finns på DLS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Jovisst.
Om det skulle ha laddats ner så skulle den säkerligen vara bra. Men det kommer bara upp ett ? när jag ska ladda ner den i CM. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Kan ju bidra med ett tips på en lantlig, småmysig rutt som går i 60-70-talsstuket.
Innehåller inga jättestora stationer, bara mindre sammhällen å byar. Passar perfekt om man vill puttra fram i lagom maklig fart med en Y7'a t.ex. Den heter "Mark Brandenburg" och finns på DLS. Andreas: Har du skrivit rätt namn/kuidnr? (sista bilden)
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Det funkade till slut
![]() Men det tog lång tid innan ? försvann och storlek och sånt kom upp ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
//Henke |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citat:
Kan komma med tips, på dom som dyker upp vid gallringen framåt för mig istället. En bana, som jag saknar en massa saker till. Så som marktexturer och lite annat, som gör att banan är lite svårbedömd. Tycker att banan ser skaplig ut och har bra spårdragning. utan 90 böj på 10 meter. Som allt för många banor har haft, som jag har gallrat bort. I nuläget, så hamnar den nog över topp tio och det beror nog mest på, att jag saknar en massa saker eller framförallt marktexturerna. Hittar jag dom och får bort rutnätet. Så tror jag, att den kliver in bland mina topp tio banorna hos mig. Finns på DLS. Paris-Rambouillet Author. Laika Kuid:46410:1088 TRS2006
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej Bengan!
En liten fråga bara: När du raderar sessioner och rutter - försvinner objekt som använts på dessa då också?? Ohmtalbahn var supersnygg. Där fick jag ett tips för att få buskar. De har använt samma träd (Poplar 15 och Poplar 18) men sänkt ner träden djupt i marken så bara trädtoppen sticker upp. Hälsningar och lycka till med diskrensningen.
![]() |
#8 | |
|
![]() Citat:
Därför började jag med, att gå igenom alla banor först. Innan jag börjar, att gallra bort andra objekt. Höll på att göra den grodan först, att gallra bland objekten först och sedan gå igenom alla banor. Men då hade jag haft en jäkla massa missing kuids. Som tur var, så han jag bara gallra bort lok och vagnar innan jag började med banorna.
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Laddar du först ner dem och sen trycker på delete, eller hur funkar det? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citat:
Till slut hade jag alldeles för många banor och kanske bara tittat på 5 %. Så nu har jag startat upp varje bana och oftast, så ser man direkt. Att det bara är skit efter någon sekund. Så då har det bara varit, att stänga ner och trycka Delete och starta upp nästa bana O.S.V.
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]()
En annan bandel, som man skulle kunna försvenska och använda till malmbanan med Dm3.
Finns på DLS. Namn. The Loops. Author. gfisher. Kuid. 106919:1102 TRS2006.
![]() |
#12 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
jo det är en helt fantastisk rutt, definitivt värd att ladda ned!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
Marias Pass, payware från HP-trainz är en riktigt trevlig rutt. http://www.hp-trainz.de/
|
![]() |
![]() |