|   | 
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
| 
 | |||||||
|  | 
|  | Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
|  2010-03-24, 12:27 | #1 | 
| Tidigare Traindriver94 |  Tredje skenan syns inte.. 

Hej, när jag lägger spår med en tredje skena syns inte skenan?? Någon som vet om man måste kryssa i något mer än att det ska vara "third rail" ?

__________________ Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! | 
|   |   | 
|  2010-03-24, 12:39 | #2 | 
| Medlem Reg.datum: Feb 2005 Ort: Karlstad, Sverige 
				 |   

"third rail" är väl inte treskensspår utan att det är elektrifierat via skena såsom på tunnelbanan. En släpsko på lok/motorvagn som tar upp strömmen från skenan istället för strömavtagare på taket. /anders | 
|   |   | 
|  2010-03-24, 15:46 | #3 | |
| Tidigare Traindriver94 |   Citat: 
 Även fast jag har IOW trackrule (som har tredje skena) syns den inte. Den syns dock i spelet IOW. 
				__________________ Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! | |
|   |   | 
|  2010-03-24, 16:18 | #4 | 
| Veteran Reg.datum: Jul 2008 Ort: Fagersta 
				 |   

Enligt manualen så syns inte third rail även om den kryssas i. Iaf i RS, men det är kanske samma sak i RW? Antar att IOW använder ett spår som innehåller en tredje skena?   
				__________________ Mvh Björn  Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora | 
|   |   | 
|  2010-03-24, 16:20 | #5 | |
| Tidigare Traindriver94 |   Citat: 

__________________ Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! | |
|   |   | 
|  2010-03-24, 22:25 | #6 | 
| Tidigare Traindriver94 |   

Det visade sig att den tredje skenan är ett eget linear-object som medföljer med IOW.

__________________ Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! | 
|   |   | 
|  2010-03-24, 22:36 | #7 | 
| Veteran Reg.datum: Jul 2008 Ort: Fagersta 
				 |   

Jag skulle tro att det är för att man ska kunna ha tåg som går på el men saknar strömavtagare. Ganska meningslöst egentligen.   
				__________________ Mvh Björn  Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora | 
|   |   |