![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag har gjort en egen bana, men den ser över konstig ut i content. Varför har jag detta märke? Eftersom jag har byggt den själv så kan jag väl inte sakna saker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Jag har också fått en sån medelande i trs2006
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Jo det är möjligt att du saknar saker. Det kan vara så att du har placerat ut ett objekt som i sin tur använder flera olika dicpensies. Tex en industri som producerar någon typ av gods. Du har själva byggnaden men saknar produkten. Ett exempel bara.
![]()
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Betyder inte röd pusselbit "faulty"? Har för mig det betyder att du har en eller flera dependencies som inte fungerar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Men alla mina saker som jag har i spelet går att placera ut så jag vet egentligen inte varför den varnar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2008
|
![]()
vad bytuder gul pussel bit ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Saknad dependencie. Dvs obektet är beroende av ett annat objekt som inte är installerat.
Om du högerklickar så kan du lista alla beroenden och se vad det är som saknas.
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Ofta går det att placera ut felaktiga objekt, men det ska man undvika. Det blir alltid följdproblem när du kör banan.
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag tror det är några hus som är rödmarkerade samt, några spår som finns där när jag kör banan. Så där egentligen inget fel på banan utan content varnar bara mig,.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Det kan hända att vissa hus eller liknande är tillverkade för äldre versioner av trainz vilket kan innebära att vissa delar av configen inte längre är aktuella och CMP brukar varna för sådant även om grejerna i övrigt funkar utmärkt, i regel inte mycket att oroa sig för.
![]()
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Men allt funkar jo som det ska, så man ska inte vara orolig över det? Utan bara fortsätta att bygga och vara glad? ![]() För man har jo kommit långt på sin hitta på bana, så det är surt om den sen inte funkar när man har satt ut så pass mycket saker. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Tråkigt att Auran inte tänker på att göra bakåtkompatibliteten bra till alla versioner. De tänker väl bara att få ut en ny version och tjäna lite pengar.. Menmen, allt funkar i dagsläget till 09, och vad jag uppfattar ditt meddelande så uppdateras en hel del saker för att bli stabila till 09, samt 10? Då är det bara att vänta ![]() |
|
![]() |
![]() |