Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-07-22, 18:48   #1
bönan
Veteran

Reg.datum: Jul 2008
Standard Ominstallation av TRS06 - Hur?

Ja, jag har råkat ut för en liten olycka för ett tag sen, min TRS06-skiva var av okänd anleding delad i två fina halvor. I min hembygd (Orsa) är det ont om dataspelsaffärer, Åhlens i Mora har lite grann. Idag var jag till Falun och passade då på att gå in på Game Stop och kolla runt lite. Jag frågade personalen om de hade några Trainz-versioner. Svaret var att de hade Trainz 2009 och Trainz The Complete Collection. TRS2009 var lite över min budget och dessutom så har jag hittils byggt alla mina banor i TRS2006 och vill fortsätta med det ett tag till. Jag valde att köpa Trainz The Complete Collection som tydligen innehöll TRS06. Så nu är frågan, vilka filer ska kopieras vart vid ominstallation och i vilken årdning ska sakerna göras? Service Pack ska väl installeras först? Jag är säker på att det finns femtioelva trådar på forumet om detta, men jag frågar ändå för att få korrekta svar. Skriv helst EXACT hur allt ska göras, i vilken ordning osv.
Tack för hjälpen på förhand!

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-07-22, 22:52   #2
bönan
Veteran

Reg.datum: Jul 2008
Standard

Jag försökte att ominstallera själv med lyckat resultat. Det ex av TRS06 jag fick var tydligen av senaste version och SP1 behövdes inte. Enda problemet jag kan se är att på VISSA bilder i Trainz menyer är texten på spanska!

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-07-24, 10:52   #3
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Har också Complete Collection och efter ett tag blev mina "fel på banan" menyer på spanska:

Men eftersom jag vet vad det betyder så stör det mig inte. Lite surare om alla menyer är på spanska. Särskilt om man som jag bara kan Svenska, Engelska och Tyska.
Gammal 2009-07-25, 12:08   #4
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Reg.datum: Oct 2008
Standard

Har också The Complet Colection, men har som tur är inte råkat ut för problemet.

Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:33.