![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
När jag är i surveyor och vill flytta mig runt på banan, det samma gäller i driver, så flyter inte flytten riktigt bra utan det hackar och har sig. Avhjälps detta med ett bättre grafikkort eller behövs det mer prcessorkraft? Har idag ett GeForce 8600GT men funderar på att byta till det nya ATI 4770.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Du kör väl TS2009?
Hur mycket minne (Resource cache size) har du tilldelat programet?
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Max 2048 MB. Har 4,0 eller snarare 3,25 GB i datorn. Kör på en Intel E8600.
Kan passa på att fråga vad det finns för parametrar till trainzoptions.txt för TS2009. De som fungerar till TRS2006 behöver inte fungera i TS2009 har jag märkt. Senast redigerad av CGD den 2009-05-09 klockan 13:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej! Jag har en amd core2 6000+ Minne 2GB Grafik ati 2900 256Mb
när jag kör i trainz 09 så hackar det jag har satt Resource cache size 1024 .Ska jag bytta ut grafikkoret till ett med 1 gb grafik minne på ? gubben50 --------- John.P |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Det är hur mycket RAM-minne du tilldelar programmet. Däremot om du kör Vista kan du nog börja med att sätta i mer RAM-minne först, då Vista i sej själv kräver (löjligt) mycket minne + att det är billigare än ett grafikkort. Sen är det ju inte fel med ett ännu bättre grafikkort heller.
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Tack för för den info Ekan
![]() gubben50 --------- John.P |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Glömmde att säga, när du har satt i mer minne så ställ upp Resource cach på max 2048 så bör du märka skillnad.
![]() |
#8 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Kör du vista 32 eller 64 bits ? om du kör 32 bits så kommer det ej att använda mer än 3gb ram..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Just nu köra jag 32bits men fundera å bytta till 64 bits
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Kan man inte använda virtuellt minne istället för att köpa nytt ram-minne. Då blir det gratis....
![]() |
#12 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
man kan ju sätta in ett USB minne i datorn ( om man kör vista ) som speedar upp datorn via virtuellt minne
Men.. Kan du vara snäll att ladda ner demon på Fraps ? då kan du kolla din fps och se hur bra ditt spel flyter, kolla även hur mycket ram minnet och din processor används, det kan du kolla i side baren i vista, om ditt ram och din processor inte används så mycket av din dator, och du har dålig fps så borde du kolla på ett nytt grafik kort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Ja, det har du rätt i. Kör med en blandning. Tycker det flyter på riktigt bra. Men då har jag 2GB ram uppdelat på tå minnen + ca 1GB virtuellt. Förut körde jag 256MB på minne och ca 2GB virtuellt på dellen och det flöt på väldigt bra.
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Var det någon som visste om segenheten att snabbt förflytta sig runt över banan beror på för svagt grafikkort eller om det är CPU som inte orkar. Samma sak gäller om jag följer ett tåg och sedan hoppar över till ett annat så tar det en stund innan hela tåget syns.
Om det är grafikkortet kan jag ju köpa ett bättre men är det processorn tror jag det blir svårare. Jag har ju bara en Intel E8600 som jag kör i 3,6 MHz men kan TS 2009 verkligen fullt ut dra nytta utav en ny Intel i7? |
![]() |
![]() |